איתמר בן גביר: "אדרוש מנתניהו את תיק הנגב והגליל"

יו"ר עוצמה יהודית שולל ישיבה תחת סער ולפיד, אך לא עם בנט ומבהיר: "עם כל הכבוד וההערכה, הוא לא יכול להיות ראש ממשלה עם עשרה מנדטים" | בן גביר הוסיף כי ידרוש את תיק הנגב והגליל כתנאי להצטרפות לקואליציית נתניהו, והכריז כי יקדם חוק צרפתי מורחב

ישי אלמקייס ישי אלמקייס, חדשות כיפה 13/03/21 19:55 כט באדר התשפא

איתמר בן גביר: "אדרוש מנתניהו את תיק הנגב והגליל"
בן גביר, צילום: פלאש 90, יונתן סינדל

10 ימים לפני הבחירות, ואף סקר מנדטים עדיין לא מנבא הכרעה לאחד הגושים, למרות זאת הודיע הערב (שבת), יו"ר עוצמה יהודית וחבר ברשימת הציונות הדתית איתמר גביר כי בכוונתו לדרוש את תיק הנגב והגליל בתמורה להצטרפותו לקואליציה.

את הדברים אמר בן גביר בראיון לתכנית 'פגוש את העיתונות' בערוץ 12: "כאשר ראש הממשלה אמר שאני לא אהיה שר, לא הבנתי מה הוא רוצה, כי התכנית המקורית שלי הייתה לבקש את ראשות ועדת חוקה. זה המקצוע שלי, משפטים. בניתי משרד עורכי דין מצליח וזה מה שרציתי. אבל אני נמצא אחרי חודש בו באים אליי חיילים בנגב, ואומרים לי 'אנחנו נכנסים לשטחי אש שלנו - ויש שם אנרכיה מוחלטת'. נשים שהולכות לג'וגינג ומטרידים אותן. בצפון, לא רק בדרום לוקחים פרוטקשן מבעלי העסקים. ולכן אני אומר כאן לראשונה - אני מתכוון לבקש מנתניהו להיות השר לביטחון הנגב והגליל. צריך להחזיר את הביטחון לנגב ולגליל. מה שהולך שם זה מערב פרוע. מישהו צריך לטפל בזה - וזה אני" כך הכריז בן גביר. 

בנוסף, התייחס יו"ר עוצמה יהודית להצעת החוק אותה הוא מתכוון להציע בכנסת הקרובה, לפיה ראש הממשלה והשרים יהיו זכאים לחסינות מהעמדה לדין באופן אוטומטי: "לראש ממשלה ולשרים צריכה להיות חסינות נקודה. אני לא עושה את זה בשביל נתניהו או דרעי, אני עושה את זה בשביל כל שר או ראש ממשלה, כדי שלא יהיו שבויים בידי היועץ המשפטי לממשלה והפרקליטות. בכל מדינה נורמלית אין דבר כזה, רק בישראל אדם אחד יש לו את כל הכוח להחליט מי יהיה ראש ממשלה או שר. את הדבר הזה צריך לעצור".

לשאלה האם ישב תחת ראש ממשלה שאינו בנימין נתניהו, השיב בן גביר: "נתניהו הוא באמת ליגה אחרת. לא אשב תחת לפיד או סער. בנט, עם כל הכבוד וההערכה, לא יכול להיות ראש ממשלה עם עשרה מנדטים".