מבצע שומר החומות |שינוי מרענן, המדינות האירופאיות שתומכות בישראל

עד היום, מדינת ישראל ספגה גינויים בכל תקיפה שלה בעזה, אך ניראה כי הפעם המצב משתנה, מדינות מרכזיות באירופה מביעות תמיכה בישראל ומגנות את חמאס באופן ברור, בצרפת ובריטניה לעומת זאת קוראים להנמכת הלהבות

חדשות כיפה חדשות כיפה 14/05/21 13:16 ג בסיון התשפא

מבצע שומר החומות |שינוי מרענן, המדינות האירופאיות שתומכות בישראל
נתניהו וקורץ, צילום: פלאש 90. חיים זך

שינוי בטון האירופאי? בעיצומו של מבצע צבאי בעזה ובגל לאומנות אלים השוטף ישראל, בוחרים מנהיגים מרכזים באירופה להביע תמיכה במדינת ישראל. 

קנצלר אוסטריה סבסטיאן קורץ, תומך ותיק של ישראל אשר הרבה לשבח את ראש הממשלה נתניהו בהקשרים שונים בתקופה האחרונה, מביע תמיכה בישראל, ומעל למשרדו מונף דגל ישראל לאות תמיכה. בנאום שנשא בתחילת השבוע אמר קורץ כי לישראל הזכות להגן על עצמה, ואף גינה את הרקטות הרבות שנורות לעבר ישראל .

דגל ישראל מונף מעל למשרדו של קנצלר אוסטריה, מתוך הטוויטר 

מוקדם יותר השבוע, קנצלרית גרמניה, הודיעה באמצעות דוברה כי זכותה של ישראל להגיב על המתקפה לעבר שטחה, מפלגתה ה CDU הניפה השבוע דגל ישראל בבניין העירייה בברלין כאות תמיכה בישראל.

גם ארמין לאשט, מי שאמור להחליף את מרקל בתחילת ספטמבר, וירוץ כמועמד המפלגה לתפקיד הקנצלר, הביע תמיכה בישראל, וצייץ בטוויטר על מחוייבותו העמוקה מאוד לסולידריות של גרמניה עם ישראל בשעה זו “בשעות הקשות האלה הסולידריות שלנו נתונה לאנשים בישראל. אתם יכולים להיות בטוחים בכך שגרמניה עומדת לצדכם" עוד הוסיף לאשט "צריך לומר בבירור מי עומד מאחורי הטרור הזה, ארגון הטרור חמאס, לחמאס אין שום רצון בשלום. חמאס לא פועל למען הרוב הפלסטיני" לאשט קרא ליו"ר הרשות הפלסטינית להוביל לסיום האלימות. 

דגל ישראל שהונף בברלין, מתוך הטוויטר. 

גם חבר הפרלמנט ההולנדי חירט וילדרס הידוע באהדתו לישראל, הודיע כי הוא עומד לצד ישראל, ואמר מוקדם יותר השבוע כי "הדמוקרטיה היחידה במזרח התיכון, תחת מתקפה של מחבלים איסלמיים מהחמאס, אלבש את דגל ישראל כל היום במהלך הדיונים בפרלמנט ההולנדי". 

וילדרס אשר התגורר בעבר בישראל למשך שנתיים, וביקר בישראל עשרות פעמים בעשרים השנים האחרונות, מביע עמדות ימין גם במובנים של הפוליטיקה הישראלית, הפתרון שלו לסכסוך הישראלי פלסטיני הוא "לקרוא לירדן "פלסטין" ולראות בה את מדינתם של הפלסטינים"

 
דובר נשיא צ'כיה, הביא את דבריו של הנשיא מילוש זמאן, בהם הודיע שצ'כיה עומדת לצד ישראל. נשיא צ'כיה מילוש זמאן הידוע באהדתו לישראל, פתח בחודש מרץ האחרון שלוחה של השגרירות הצ'כית ברחוב וושינגטון שבירושלים.

הודעת דובר נשיא צ'כיה, מתוך הטוויטר

מנגד, במדינות אחרות באירופה נראה כי הם מסתפקים באמירה רפה הקוראת להנמכת הלהבות ללא כל תמיכה בישראל , נשיא צרפת עמנואל מקרון צייץ בחשבון הטוויטר שלו "מערבולת האלימות חייבת להיפסק במזרח התיכון. אני קורא בתקיפות להפסקת אש ולדיאלוג. אני קורא לרגיעה ולשלום.

הודעת נשיא צרפת מקרון, מתוך הטוויטר

גם ראש ממשלת בריטניה בוריס גו'נסון, אשר נחשב על לא מזמין כידיד ישראל, לא גינה את ירי הרקטות , וקרה לשני הצדדי להתרחק משפת התהום, והביע את דאגת בריטניה מהמצב בישראל.