איימן עודה בעברית נגד איימן עודה בערבית

יו"ר הרשימה המשותפת אומר דברים מתונים בעברית, "להפגין בלי פגיעה ברכוש ובטח שלא בחיי אדם", אך בערבית יוצאות מפיו מילים שונות בתכלית: "עשרות צעירים אמיצים וגיבורים שראויים להערכה מכל בני עמנו" | מעודד דו קיום או מסית?

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 12/05/21 17:23 א בסיון התשפא

איימן עודה בעברית נגד איימן עודה בערבית
איימן עודה, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

יו"ר הרשימה המשותפת, ח"כ איימן עודה וח"כים ערבים נוספים מדברים הרבה מאוד על דו קיום וחיים משותפים של יהודים וערבים, כאן במדינת ישראל. כך הם פני הדברים בשפה העברית, אך בשפה הערבית הדברים נשמעים אחרת לחלוטין.

"האויב רוצה לראות דם"| חכם דוד מנחם פורש מכל ארגוני השלום

בראיון בגל"צ אמר היום (ד') עודה דברים נחרצים נגד האלימות הערבית בימים האחרונים. "אני קורא להמשיך להפגין נגד הכיבוש והמצור, בלי פגיעה ברכוש ובטח שלא בחיי אדם. לאורך הלילות האחרונים קיבלנו דיווחים רבים ממפגינים על אלימות משטרתית נוראית שהופנתה כלפיהם".

אמש בדברים שנשא בשפה הערבית, אמר: "אנשים יקרים, ובמיוחד הצעירים היקרים, אנחנו בתחנת המשטרה של חיפה, עצורים עשרות צעירים אמיצים וגיבורים שראויים להערכה מכל בני עמנו, והעימותים נמשכים במספר ערים". את דבריו של עודה, תרגמה מורן טל, פעילת טוויטר.

עודה עבר להסית נגד מתנחלים שאוחזים בנשק ברישיון: "יש לי שני דברים מרכזיים לומר לכם: 1. אנו גאים בהשתייכות הזו, אנו חלק מהעם הערבי הפלשתיני ואנחנו חלק מהסוגיה של העם הזה. זו חובתנו לצאת לרחובות בצעקה, ולהמשיך בכך. 2. אני חושש מאוד נוכח גילויי הגזענות כלפי בני עמנו והצעירים במעונות הסטודנטים ובערים המעורבות ונוכח כל מגע בין ערבים ליהודים".

"לא רק בין אלה שמכונים כוחות "הביטחון" לאזרחים הערבים" הדגיש עודה, "אלא גם בין קבוצה של פרחחים מתנחלים פשיסטים שנושאים כלי נשק ואקדחים ומוכנים לירות על הצעירים שלנו. אני מזהיר מפני זה בחומרה. עלינו להמשיך את המאבק באופן מכובד אבל עליו להיות מתואם עם ועדת המעקב, המפלגות והארגונים הפוליטיים כדי לצאת בצעקה מכובדת ונגן על הצעירים שלנו".

לסיום הוא הודיע: "אני פותח את האינבוקס שלי בפייסבוק עבור כל אדם שנחשף לסכנה מפני מתנחלים או גזענים שיפנה אליי".

בסרטון נוסף אותו תרגמה מורן טל, אמר יו"ר הרשימה המשותפת: "יש לי מסר לעם שלנו ובמיוחד לדור הצעיר, תפגינו, אנחנו בני הסוגייה הפלשתינית נצא לרחובות, נפגין, העמדה תהיה ברורה. בד בבד אני מבקש מכולם ובמיוחד מהצעירים, שמרו על עצמכם, יש אווירה גזענית מסוכנת". 

עודה הסית שוב, הפעם נגד המשטרה והמתנחלים: "המשטרה רוצה להכות, עדרי מתנחלים ופשיסטים רוצים להכות את צעירינו, ואפילו להרוג צעירים, תשמרו על עצמכם. אלה היו מתים למנוע מאיתנו לצאת לרחוב, לא, אנחנו צריכים לצאת לרחובות, עזה, ירושלים, שיח' ג'ראח, אלאקצא - כל אלה הסוגייה שלנו, על אפם ועל חמתם נצא לרחובות, אבל יחד עם זאת נקטו במשנה זהירות והיו אחראיים כדי שכולם יחזרו הביתה בריאים ושלמים".