הנשיא ריבלין: "הפרעות בוצעו על ידי המון ערבי מוסת וצמא דם"

נשיא המדינה התייחס למהומות של התושבים הערבים נגד יהודים בערים המעורבות, כשלוד ורמלה היו במוקד. ריבלין תקף את ההנהגה הערבית של סייעה בהרגעת הרוחות: "שתיקתם מחפירה ומהווה רוח גבית לטרור ולפרעות"

ישי אלמקייס ישי אלמקייס, חדשות כיפה 12/05/21 14:01 א בסיון התשפא

הנשיא ריבלין: "הפרעות בוצעו על ידי המון ערבי מוסת וצמא דם"
ריבלין., צילום: נעם רבקין פנטון, פלאש 90

נשיא המדינה רובי ריבלין התייחס היום (ד') להסלמה במצב הביטחוני הן בירי הרקטות לשטח ישראל והן למהומות ולפרעות של תושבים ערבים בערבים המעורבות, ותקף את ההנהגה הערבית שלא הגיבה לתקיפות הקשות ולהתפרעויות. 

"אזרחי ישראל, החל מיום ראשון, פתחו ארגוני הטרור - החמאס והג׳יהאד האיסלאמי - במערכה נפשעת ומתוכננת על ערי ישראל. אנו מחזקים את המשפחות השכולות בחיבוק אמיץ של נחמה בשעות הקשות הללו, ומתפללים להחלמתם השלמה של הפצועים", פתח הנשיא.

"מראה הפוגרום בלוד והפרעות ברחבי ישראל על ידי המון ערבי מוסת וצמא דם, שפגע בחיי אדם, ברכוש, ואף שלח ידו בקודשי ישראל, הוא בלתי נסלח", אמר ריבלין והוסיף כי, "ההשלכה של דגל ישראל על ידי פורעים ערבים, והחלפתו בדגל פלסטיני, היא פגיעה ברוטאלית בחיים המשותפים במדינת ישראל".


ריבלין הבהיר כי, "שתיקת ההנהגה הערבית אל מול הפרעות הללו היא שתיקה מחפירה שמהווה רוח גבית לטרור ולפרעות ומעודדת את הקרע בתוך החברה שבה אנו חיים ונמשיך לחיות גם כשהכול יעבור. על ממשלת ישראל לרדוף אחר הפורעים ביד קשה, ולהשיב את הביטחון והסדר גם תוך כדי מלחמה בלתי מתפשרת בטרור העזתי".
 
"זו ברירת חיינו – להיות מוכנים וחמושים, חזקים ונוקשים, נכונים להגן על הבית שלנו. אנחנו נתגבר על עת המבחן הזו, ונצא ממנה מלאי בטחון ועוצמה. זוהי המדינה של כולנו, ולפני הכל, עלינו להיות נאמנים לה ולחוקיה", סיכם נשיא המדינה.

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן