המשטרה עצרה שני חשודים שתלשו דגל ישראל מרכב בגוש עציון

שני תושבי חברון החשודים בפגיעה בסמלי שלטון ותקיפה ממניע גזעני נעצרו לאחר התיעוד בו נראים תולשים דגל מרכב בצומת המנהרות | במועצת גוש עציון יצאו במבצע של חלוקת דגלים לכל התושבים כתגובה לאלימות ולהתקפות הטרור

חדשות כיפה שירה שור, חדשות כיפה 11/05/21 19:48 כט באייר התשפא

המשטרה עצרה שני חשודים שתלשו דגל ישראל מרכב בגוש עציון
חלוקת הדגלים בגוש עציון, צילום: שי ששון

משטרת ישראל עצרה היום (ג') שני חשודים, תושבי חברון, בחשד לפגיעה בסמלי שלטון ותקיפה ממניע גזעני. אמש הועלה ברשת הטיקטוק סרטון בו נצפה פלסטיני שיורד מרכבו בכביש 60 סמוך למנהרות בירושלים, מתקדם לעבר רכב ישראלי שעמד בפקק ותולש את דגל ישראל התלוי עליו. החשוד קרע את הדגל וירק וקילל את נהגת הרכב. 

שני החשודים הפלסטינים תושבי חברון, נהג הרכב בן 35 שתיעד את המעשים וקטין כבן 17 שביצע את המעשים. משטרת ישראל מסרה כי היא רואה בחומרה פגיעה בסמלי שלטון, תקיפה ופגיעה ברגשות אזרחים וכי היא פעלה במהירות לאיתור החשודים תוך כוונה למיצוי הדין עמם.

 

"נרים אלפי דגלים"

הבוקר החליטה מועצת גוש עציון לצאת במבצע של חלוקת דגלים לכל תושבי המועצה כתגובה לאלימות ולהתקפות הטרור בימים האחרונים. אגף הנוער והצעירים במתנ"ס יחד עם חברי מועצת הנוער חילקו את הדגלים לרכבים בכניסות ליישובים ובצמתים.

 

 

ראש המועצה האזורית גוש עציון שלמה נאמן אמר: "במהלך אירועי היממה האחרונה חווינו כמדינה מתקפות טרור בכל רחבי הארץ. אבל אחת החוויות הקשות שתפסה אותי כמו רבים מאיתנו הייתה דווקא מצפייה בסרטון המביש של בחור ערבי התוקף את הדגל שלנו בכביש המנהרות. הסכנות וההתמודדויות עם החשש מפגיעה בנפש ח"ו מתגמדות כאשר אויב מופרע פוגע בכבוד הלאומי.

הדגל בתור סמל המדינה הוא לא פחות מנפש כללית ופגיעה בנפש הקולקטיבית חמורה היא מאוד מאוד. אנו נמצאים כל העת בקשר עם כוחות הביטחון שמטפלים באירוע החמור. החלטנו כמועצה לחלק היום את דגלי ישראל לרכבים בצמתים וביציאות מהיישובים. הם שברו לנו דגל אחד, אנחנו נרים אלפי דגלים ונכריז בראש מורם: לנו יש ערכים יהודיים, לנו יש צלם אנוש ואנו כאן כדי להישאר לנצח".