אש חיה בהלוויה של ההרוג הערבי בלוד | שני שוטרי מג"ב נפצעו

במהלך מסע הלוויה של ההרוג הערבי מהמהומות אמש, המתפרעים הערבים הציתו ניידת משטרה ויידו אבנים לעבר שוטרי מג"ב, שהגיבו בירי של גז מדמיע | קריאות "מוות ליהודים" נשמעו, יהודי העיר נצורים בבתים

חדשות כיפה חדשות כיפה 11/05/21 18:00 כט באייר התשפא

אש חיה בהלוויה של ההרוג הערבי בלוד | שני שוטרי מג"ב נפצעו
צילום: ללא

המהומות בלוד: במהלך מסע הלוויה שהחל היום (ג') לפני שעה קלה, של ההרוג באירועים האלימים בלוד אמש, הוצתה ניידת משטרה על ידי המתפרעים הערבים בעיר. המתפרעים בלוויה יידו אבנים לעבר שוטרי מג"ב ויהודים הנצורים בבתיהם וקראו קריאות "מוות ליהודים". השוטרים הגיבו בירי של גז מדמיע, ושניים מהם נפצעו קל.

 

 

מאות ערבים תושבי העיר לוד בהלוויתו של מוסא חסון בן ה-34, שנורה אמש למוות בשעה שהשתתף בפרעות נגד תושבי העיר היהודים. שני שוטרים נפצעו קל מיידוי אבנים בעימותים בין שוטרים למשתתפים בהלוויה, כאשר כוח מג"ב ירה גז מדמיע על המתפרעים. קריאות "מוות ליהודים" נשמעו לעבר התושבים המפחדים לצאת מהבתים ואבנים יודו לעברם. כוחות נוספים של המשטרה בדרך למקום.

 

 

אמש העיר געשה במהומות אלימות של הערבים הערבים, כאשר לאורך כל הלילה המון זועם הטיל את אימתו על התושבים היהודים. היורים היהודים בחסון נעצרו מוקדם יותר היום,] בכוונה לחקור אותם בחשד לרצח. מחוץ לבית המשפט בראשון לציון מפגינים עשרות תושבי לוד היהודים בכדי להביע הזדהות עם העצורים ולמחות על המצב האלים בעיר.

לפני זמן קצר האריך בית משפט השלום בראשל"צ את מעצרם של שלושת החשודים במעורבות באירוע הירי שאירע בלוד במהלכו נהרג תושב העיר ונפצעו נוספים עד לתאריך 13.5.21. החקירה נמשכת.

 

הפגנה של תושבי לוד היהודים, היום

הפגנה של תושבי לוד היהודים, היוםצילום: Avshalom Sassoni/Flash90