"עמדו לצידנו": דני אבדיה בפוסט תמיכה בישראל

הספורטאים הישראלים המשחקים בחו"ל שולחים ברשתות החברתיות קריאות תמיכה בישראל. "אני תומך בזכות של ישראל להגן על עצמה" כתב הכדורגלן מנור סלומון, אליו הצטרפו גם שון ויסמן ובן שהר

חדשות כיפה חדשות כיפה 11/05/21 17:43 כט באייר התשפא

"עמדו לצידנו": דני אבדיה בפוסט תמיכה בישראל
תומך בישראל. דני אבדיה, צילום: פלאש 90

מבצע "שומרי החומות": לאחר שעות הפוגה מועטות במהלך הלילה, ארגוני הטרור חמאס והג'יאהד האסלאמי חידשו הבוקר (ג') את ירי הרקטות לעבר יישובי וערי הדרום. המתיחות בישראל מסוקרת ברחבי העולם, כשרבים מבטאים את דעותיהם בנושא, כאשר מרבית הידוענים בחו"ל מצודדים בצד הפלשתיני. מי שכן מנצלים את הפופולריות שלהם על מנת לתמוך בישראל, ואלו הספורטאים הישראלים המשחקים בחו"ל.

בראש התומכים עומד שחקן הכדורסל, דני אבדיה, המשחק בקבוצה וושינגטון ויזארדס בליגה היוקרתית של ה-NBA. אבדיה פרסם באינסטגרם שלו תמונה בה נכתב: "400+ רקטות נורו מתוך שטח עזה לעבר ישראל. ישראל תחת מתקפה. עמדו לצדנו". אל אבדיה הצטרפו גם הכדורגלנים: שון ויסמן המשחק בספרד שפרסם פוסט דומה, מנור סלומון המשחק באוקראינה כתב: "אני תומך בזכות של ישראל להגן על עצמה", והכדורגלן בן שהר המשחק בקפריסין שצרף גם הוא את התמונה בה השתמשו אבדיה וויסמן.

פוסט תמיכה של דני אבדיה

פוסט תמיכה של דני אבדיהצילום: צילום מסך

גם יו"ר מכבי תל אביב בכדורסל, שמעון מזרחי, התייחס היום (ג') למצב הביטחוני בראיון ל"ספורט 5", ואמר: "המצב לא נעים, אנחנו יושבים פה בתל אביב שאננים ולא יכול להיות דבר כזה. הייתי רוצה שהם יידעו לא להרים את הראש יותר, אחת ולתמיד. לא צריך להיכנס מהיבשה, אפשר לעשות דברים אחרים. אנחנו לא יכולים כאן תחת האיומים האלה כל הזמן ושהם יכתיבו את סדר החיים בעוטף עזה, מרכז הארץ ובכל מקום. אם מתנכלים ליהודים בכל עיר בארץ, הדברים האלה מתואמים, שיהיה ברור".

אך יש גם כאלו מישראל הגרים בחו"ל שבוחרים דווקא לבקר את ישראל, מי שנמנית בין המבקרים היא דווקא השחקנית ילידת ישראל, נטלי פורטמן, ששיתפה פוסט בעמוד האינסטגרם שלה היוצא נגד ארץ מוצאה. הפוסט הוא של השחקנית ויולה דיוויס שכתבה: "שייח ג'ראח זה ביתם של 3,000 פלסטינים שסולקו מביתם שהיה בחלקים אחרים של פלסטין במלחמה שהייתה בשנת 1948. בהסכם שנחתם בין ירדן לאונר"א (סוכנות הסעד והתעסוקה של האו"ם לפליטי פלסטין במזרח הקרוב) בשנת 1956 הובטח למשפחות האלה בתים ואדמות בשייח ג'ראח. אותן משפחות היו אמורות לקבל בעלות אחרי שלוש שנים וזה מעולם לא קרה. ישראל כבשה את מזרח ירושלים, יחד עם הגדה המערבית ועזה, במלחמה בשנת 1976".