פצוע הלינץ' דורש מהמשטרה: עצרו את המחבלים שניסו לרצוח אותי

רועי זאגא נפצע אתמול במהלך ניסיון לינץ' סמוך לשער האריות. עד כה משטרת ישראל לא עצרה אף לא חשוד אחד, וכעת הוא דורש בעזרת עורך דינו: "לעצור את כל המעורבים בניסיון הרצח של מרשי וחבריו ברכב" | פרסום ראשון

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 11/05/21 15:15 כט באייר התשפא

פצוע הלינץ' דורש מהמשטרה: עצרו את המחבלים שניסו לרצוח אותי
צילום: צילום מסך

מחבלים ערבים יידו אתמול (ב') אבנים לכיוונו של נהג רכב יהודי שנסע באזור דרך יריחו בירושלים, סמוך לשער האריות. כתוצאה מכך נהג הרכב איבד שליטה והרכב סטה מהכביש, נוסעי הרכב נפגעו קל. שוטר שהיה במקום ופעל לחילוץ הנוסעים, חש סכנת חיים וירה באוויר. כוחות משטרה שהגיעו לנקודה סייעו לנוסעי הרכב, הדפו את המחבלים ופועלים לאיתור החשודים.

היום אנחנו מפרסמים לראשונה, כי עד כה לא נעצר אף אחד מהפורעים. ניצול הלינץ', רועי זאגא, פנה במכתב מיוחד לשר לביטחון הפנים אמיר אוחנה ולמפכ"ל המשטרה, רנ"צ יעקב שבתאי, בדרישה לעצור את הפורעים שניסו לרצוח אותו. 

עו"ד המייצג את זאגא, מיכאל ליטווק, כתב במכתב הפניה שנשלח היום: "אתמול נסע מרשי ביחד עם שני חבריו בעיר העתיקה. באזור שער האריות הם הותקפו על ידי עשרות פורעים ערבים רובם ככולם גלויי פנים. עשרות סלעים נזרקו לכיוונם, נהג הרכב איבד שליטה ואז הפורעים התקרבו לרכב שנעצר, ריססו גז מדמיע וניסו לרצוח את נוסעי הרכב. שוטר שעבר במקום ביצע ירי באוויר הרחיק את המחבלים הרוצחים והזמין כוחות חילוץ והצלה.

עוד הוא כתב: "חובה לעצור כל מתפרע ומתפרע בוודאי מי שמבצע לינץ' באזרחים תמימים. מלבד החובה לעצור כל פורע ופורע חוסר, מעצרם מהווה הזמנה למבצעי הלינץ' הבא שכן הם יודעים שכלום לא ייעשה להם".

עו"ד ליטווק ציין כי אתמול דווקא כן נעצרו אנשים. "נעצרו חמש יהודים שתקפו ערבים בלוד וכן נעצרו חמישה יהודים שניסו לעלות להר הבית. המושג אכיפה בררנית זועק עד לב השמיים. לצערי ניכר שהציבור איבד כל אמון הן במשטרת ישראל והן במערכת המשפט ופרקליטות המדינה ודי בצדק".

לסיום כתב: "אני קורא לכם עוד היום לעצור את כל המעורבים בניסיון הרצח של מרשי וחבריו ברכב".

שי גליק, מנכ"ל בצלמו מסר כי: "המציאות ההזויה שאנשים מבצעים לינץ' בלב ירושלים ולא נעצרים גורמת לטרור להמשיך להשתולל. אנחנו דורשים מהמפכ"ל, מיידית, במקום לעצור יהודים שהגנו על חייהם: תעצרו את הפורעים הערבים שמנסים לרצוח יהודים".

קצין המשטרה, רפ"ק אמיר בן קיקי, שפעל לחילוצם של יושבי הרכב שנרגם באבנים, סיפר מאוחר יותר: "שלפתי את הנשק, ביצעתי ירי באוויר של מספר כדורים, הרחקתי את ההמון, חילצתי את יושבי הרכב והזעקתי כוחות חילוץ". 

מהמשטרה נמסר כי, "המשטרה פועלת על מנת למצות את החוק כלפי התוקפים לעצור אותם ולהעמידם לדין. לשם כך נעשות פעולות רבות ומגוונות במישור החקירתי והמודיעיני".