פורעים ערבים הציתו את מכינת מעוז בלוד: "יכול היה להסתיים באסון"

פורעים ערבים הציתו את מכינת מעוז בלוד וגרמו לנזק רב לרכוש. התלמידים והצוות לא שהו במקום בשעת האירוע. ראש מועצת המכינות הקדם צבאיות, דני זמיר: "האלימות הזו לא תרתיע אותנו, אנחנו נשקם את המקום"

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 11/05/21 10:25 כט באייר התשפא

פורעים ערבים הציתו את מכינת מעוז בלוד: "יכול היה להסתיים באסון"
המכינה בלוד נשרפה, צילום: הרב ברק עוקבי

לילה קשה עבר על המכינה הקדם צבאית בלוד, מכינת מעוז. בית המדרש של המכינה הממוקמת בשכונת אשכול והעוסקת בין השאר בעבודה קהילתית נרחבת בעיר ובקשר עם כל האוכלוסייה, הוצת אמש (ב') ונבזז על ידי קבוצת פורעים ערבים. למקום נגרם נזק כבד.  

תושב לוד חש בסכנה, ירה בנשקו ונעצר לאחר שמהירי נהרג ערבי

דני זמיר מנכ"ל מועצת המכינות הקדם צבאיות אמר כי "כמו במאורעות תרפ"ט קמו אמש בלוד שכנים ערבים על שכניהם היהודים בזזו שרפו התפרעו הניפו דגלי פלסטין וביזו ספרי תורה. זה יכול  היה להסתיים באסון, למרבה המזל התלמידים והצוות החינוכי היו באותה עת בירושלים ולא שהו במכינה".

צילום: הרב ברק עוקבי

עוד הוא אמר: "האלימות הזו לא תרתיע אותנו. הפגיעה האמיתית באמון עם השכנים תדרוש עבודה אמיתית של בחינה והיערכות. אנחנו נשקם את המקום ביחד עם התלמידים והצוות החינוכי ומכינת מעוז תצמח מחדש. דרכנו הציונית תישאר דרך הבניין החינוך הנטיעה, הושטת היד לשכן, ולא דרך האלימות. אנו מצפים מכוחות הביטחון להבטיח את הסדר האזרחי ובד בבד בכוונתנו להמשיך ולרחבי את הפעילות החינוכית והקהילתית של המכינה".


(התפרעויות בלוד, אמש)

 

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן