רע"מ: לא נתמוך בממשלה שתכריז מלחמה נגד העם שלנו בעזה

מנסור עבאס השהה את המגעים להרכבת הממשלה דרך התקשורת ולא עדכן רשמית את בנט ולפיד. סמוטריץ': "מזל שזה קורה עכשיו ומה שמושהה זה משא ומתן חסר אחריות"

חדשות כיפה חדשות כיפה 10/05/21 20:52 כח באייר התשפא

רע"מ: לא נתמוך בממשלה שתכריז מלחמה נגד העם שלנו בעזה
יו"ר רע"מ, מנסור עבאס, צילום: פלאש 90

מפלגת רע"מ מקפיאה את המגעים עם ח"כ נפתלי בנט וח"כ יאיר לפיד עד לרגיעה במהומות בירושלים. בכירים במפלגה אינם יודעים אם יוכלו לשוב לשולחן המשא ומתן לפני תום ימי המנדט של לפיד, הכול תלוי בזמן והיקף ההסלמה. ההכרזה של רע״מ על עצירת המגעים להקמת ממשלה הינה מכה קשה למגעים הקדחתניים להקמת ממשלה מרגע העברת המנדט ללפיד, שאולי עלולים למנוע סופית את הקמת ממשלת בנט-לפיד .

בכירים ברע"מ והתנועה האסלאמית אומרים כי  לא יוכלו להצטרף לשום ממשלה שתכריז או תגבה מלחמה נגד העם שלנו בעזה, כך נמסר מהעיתונאי מוחמד מג'אדלה. כמו כן מנסור עבאס השהה את המגעים להרכבת הממשלה דרך התקשורת ולא עדכן באופן רשמית את הצדדים, כך דיווח העיתונאי יניר קוזין.

ח"כ בצלאל סמוטריץ' הגיב להחלטת רע"מ: ‏"שוקינג, רע"מ החמודה שהולבנה כאן כשותפה לממשלה מזדהה עם התנועה-אחות שלה חמאס בעזה? הרבה זמן כבר לא הופתענו ככה. מזל שזה קורה עכשיו ומה שמושהה זה מו"מ חסר אחריות ולא ממשלה ריבונית בישראל או פעילות מבצעית למאבק בטרור".