חוקי הימין במליאת הכנסת | ימינה: "אנחנו מצביעים בעד"

ח"כ מיקי זוהר עדכן כי החוקים להסדרת ההתיישבות הצעירה, פסקת ההתגברות והחוק לביטול ההתנתקות - צפויים לעלות היום להצבעה במליאת הכנסת. גנץ: "בעת הזו יש לגלות מנהיגות אחראית ולהימנע מצעדים שעלולים לקבל פרשנות קיצונית ולחמם את השטח"

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 10/05/21 13:47 כח באייר התשפא

חוקי הימין במליאת הכנסת | ימינה: "אנחנו מצביעים בעד"
עשהאל, הר חברון, צילום: אלעד הומינר

יו"ר סיעת הליכוד ח"כ מיקי זוהר, עדכן כי חוקי הימין צפויים לעלות היום (ב') להצבעה במליאת הכנסת. "‏שמח לבשר שהצעות החוק שלי להסדרת ההתיישבות הצעירה, פסקת ההתגברות והחוק לביטול ההתנתקות, בע"ה יעלו היום להצבעה במליאה. מדובר בנושאים חשובים שכל ממשלה חייבת לקדם למען הצלחת המדינה".

בסיום דבריו עקץ זוהר את יו"ר תקווה חדשה ח"כ גדעון סער ויו"ר ימינה ח"כ נפתלי בנט: "הם עומדים לפספס הזדמנות היסטורית שתיזכר להם לנצח בכך שמנעו מהמדינה ממשלת ימין שגם יכולה למשול". מימינה נמסר לחדשות כיפה: "אנחנו מצביעים בעד". גם בתקווה חדשה עתידים להצביע בעד.

לשכת שר הביטחון בני גנץ, פנתה ללשכת ראש הממשלה בנימין נתניהו בדרישה להסיר מסדר היום את הצעות החוק הנוגעות לביטול ההתנתקות וההסדרה ביהודה ושומרון על רקע המצב הביטחוני ולדחות את הדיון בהן. גנץ אמר כי "בעת הזו יש לגלות מנהיגות אחראית ולהימנע מצעדים שעלולים לקבל פרשנות קיצונית ולחמם את השטח". זוהר סירב לבקשתו של גנץ, והחוקים יעלו להצבעה כמתוכנן.

"החוקים האלו חייבים לעבור היום"

ממפלגת הציונות הדתית נמסר בתגובה להעלאת חוקי הימין: "עם ישראל יוכל לקבל היום המחשה מצוינת לכמה טוב יכולות לעשות כנסת וממשלה שבהם יש רוב מוחלט לימין. הרוב הימני המכריע בעם ובכנסת יכולים לעשות דברים מדהימים ביחד. החוקים האלו חייבים לעבור היום ואין מתנה טובה יותר עבור עם ישראל ביום ירושלים. אנחנו מצפים מכל מפלגות הימין להתייצב בהרכב מלא ולהצביע בעד".

לאור העלאת חוק 'מרקם חיים' להצבעה היום במליאה, בפורום ההתיישבות הצעירה, אמרו: "בכל ממשלה שלא תקום מבחן התוצאה הוא החשוב ביותר. לכן, אנו מצפים מכל הסיעות הציוניות, שהבטיחו וחתמו על החוק, כי יצביעו היום בעד, כדי שנוכל להתקדם עוד צעד לטובת חיים נורמטיביים, עם תשתיות ומרכיבי ביטחון ליותר מ-20,000 נשים, ילדים ומתיישבים. המתיישבים אינם אזרחים סוג ב' והסדרת הישובים אינה סוגיה פוליטית אלא הומניטרית שיש לפתור מיד".

יו''ר מועצת יש''ע, דויד אלחייני, אמר: "זהו חוק הומניטרי שמסביר חיים של עשרים אלף אזרחים. יש רוב בכנסת שתומך והתחייב להצביע בעד החוק. אנו קוראים לחברי הכנסת להעביר את החוק עוד היום". 

בגרעין שא-נור מאמינים כי החוק יעבור היום במליאה. "אף פעם לא ישבו בכנסת כל כך הרבה ח"כים ימנים, זו הזדמנות שאסור לפספס". עוד הוסיפו  מתיישבי הגרעין "את התמיכה למהלך קיבלנו לאורך כל הדרך מחברי כנסת מכלל הסיעות הימניות, ולכן אנו בטוחים כי החוק יעבור היום".


(ארכיון)