ההצעה החרדית למנהלי פייסבוק

מאות אלפי חרדים מנהלים חשבונות בפייסבוק, אך בניגוד לאתרים אחרים - בשבתות אין שליטה על הנעשה בחשבונות שלהם והדבר יכול להוביל לחילול שבת של יהודים אחרים. החרדים מבקשים מפייסבוק: פרופיל שומר שבת

חדשות כיפה חדשות כיפה 10/05/21 09:41 כח באייר התשפא

ההצעה החרדית למנהלי פייסבוק
צילום: shutterstock

מאות אלפי חרדים בישראל ובעולם מנהלים חשבונות בפייסבוק ובאינסטגרם, אך בניגוד לאתרים אחרים - בשבתות ובחגים אין שליטה על הנעשה בחשבונות שלהם, ובמקרה שמשתמש אחר מגיב על תוכן בעמודים שלהם במהלך יום המנוחה, עלול לצאת מכך חילול שבת.

הבוקר (ב') פורסם בישראל היום כי במגזר החרדי מבקשים להתאים פרופילים מיוחדים כך שניתן יהיה להגדיר חשבון כשומר שבת. דוד גלפרין, יו"ר קבוצת "גיל גרופ" העוסקת בפרסום ושיווק במגזר הדתי, פנה למנכ"לית פייסבוק ישראל, עדי סופר־תאני, בבקשה לבצע התאמות שיקלו על המגזר להשתלב ברשת החברתית.

"מאות אלפים מהמגזר החרדי כבר משתמשים בפייסבוק, אך הם בתחושת חוסר נוחות לנוכח העובדה שכל אחד יכול לכתוב על הדף שלהם בשבת. הפיכת דפים ל'שומרי שבת' תפתור את הבעיה ותגדיל את הלגיטימציה במגזר להשתמש בפלטפורמה הזאת", כתב גלפרין לסופר־תאני:

גלפרין הבהיר כי מדובר בנושא מאוד חשוב למגזר החרדי: "אנשים במגזר לא מגיעים למקומות שמחללים שבת, אבל כאן כופים עליהם לעשות שימוש ברשת שמחללת שבת. אין סיבה שלא ישנו את המצב הזה ויאפשרו לחרדים להשתמש ברשתות חברתיות ללא חשש חילול שבת".