ח"כים מיהדות התורה קוראים לנתניהו לפרוש בכדי למנוע בחירות חמישיות

מאיר פרוש וישראל אייכלר פנו לנתניהו שיפנה את מקומו בכדי למנוע בחירות חמישיות וכדי למנוע הפסד של גוש הימין והחרדים. הח"כים החרדים מציעים כי נתניהו יקיים רוטציה על ראשות הממשלה עם ח"כ אחר מהגוש שיצליח לאחד 65 קולות

חדשות כיפה חדשות כיפה 09/05/21 18:41 כז באייר התשפא

ח"כים מיהדות התורה קוראים לנתניהו לפרוש בכדי למנוע בחירות חמישיות
ישראל אייכלר, צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

גוש תומכי נתניהו מתפורר: ח"כים מיהדות התורה, מאיר פרוש וישראל אייכלר, פנו לראש הממשלה בנימין נתניהו שיפנה את מקומו בכדי למנוע בחירות חמישיות וכדי למנוע הפסד של גוש הימין והחרדים. הח"כים החרדים מציעים כי נתניהו יקיים רוטציה על ראשות הממשלה עם ח"כ אחר מהגוש שיצליח "לאחד את 65 ח"כי הימין". כך על פי פרסום של ארי קלמן.

לאחר כישלון נתניהו להקים ממשלה והחזרת המנדט לנשיא ריבלין, נשמעים קולות במחנה הימין הקוראים למאמץ נוסף להקמת ממשלת ימין, גם במחיר סיום שלטון נתניהו. ח"כ אייכלר וח"כ פרוש פנו היום (א') במכתב לנתניהו שבו הם מבהירים כי ההעדפה ללכת לבחירות חמישיות עלולה להוביל לתבוסת מפלגות הימין והחרדים.

 

צילום: ללא

 

"הדרך היחידה למנוע ממשלת שמאל וגם למנוע בחירות היא הצהרה ברורה שלך בטרם תקום ממשלת שמאל כי תעניק לאחד מגוש הימין שיצליח לאחד את 65 ח"כי הימין את ראשות הממשלה לשנה וחצי הראשונות ברוטציה. בזמן הזה תכהן כראש הממשלה החליפי ותוכל לרכז את המאמץ המדיני מול ממשלת ביידן, הסכם השלום והגרעין האיראני", דברי אייכלר ופרוש.

השר יעקב ליצמן יהדות התורה: "במענה לפניות כתבים יובהר כי אגודת ישראל אחידה בתמיכתה בבנימין נתניהו לאורך כל מערכות הבחירות האחרונות. יודגש כי מי שמחליט באגודת ישראל זו אך ורק מועצת גדולי התורה".

יו״ר ש"ס, השר אריה דרעי הגיב לדברים: "תנועת ש"ס הבטיחה בכל ארבע מערכות הבחירות האחרונות כי תתמוך בבנימין נתניהו לראשות הממשלה. ש"ס עקבית בדעתה ובהבטחתה לציבור הבוחרים ותמשיך לעשות הכל להקמת ממשלת ימין".

בנוסף, גם בליכוד הגיבו לדברים: "מדובר בעניין פנימי ביהדות התורה שאין לו שום השלכה לגבי המחוייבות המוחלטת בינינו לממשלת ימין".

הקול המפתיע מכיוון יהדות התורה מגיע על רקע הממשלה המסתמנת של בנט ולפיד, עם קבלת יו"ר יש עתיד את המנדט מהנשיא. ייתכן כי בקריאתם זו מבקשים פורש ואייכלר להעמיד את בנט, שוודאי נמצא בגוש הימין, בראשות הממשלה, גם אם בכך יסתיים שלטון נתניהו.