הרב רפי פרץ: "בואו לריקוד דגלים בהמוניכם - כך נחזק את הריבונות"

השר לענייני ירושלים מקשיב לעמדת המשטרה אך חשוב לו להדגיש כי היהודים הם הריבון בבירה: "שמירה על הביטחון לא הופך אותנו לפחדנים אלא לאוהבי חיים" | בנוסף, קרא לבנט להקים ממשלת ימין: "הוא איש ימין ערכי, מקומו בממשלת ימין"

חדשות כיפה חדשות כיפה 09/05/21 19:07 כז באייר התשפא

הרב רפי פרץ: "בואו לריקוד דגלים בהמוניכם - כך נחזק את הריבונות"
הרב רפי פרץ בראיון לחדשות כיפה, צילום: כיפה

לקראת יום ירושלים שיחול הערב (א'), ערכו עיריית ירושלים והמשרד לענייני ירושלים ומורשת סדרת אירועים לכבוד המאורע. הבוקר החל עם חניכת תעלת הקשר בהר ציון, אירוע שנעשה בנוכחות ראש העיר משה לאון והשר הרב רפי פרץ. כלל האירועים נעשים בתקופה מתוחה בין היהודים וערבים בעיר, כאשר יתר האירועים כמו ריקוד דגלים עשויים לעבור שינויים על מנת למנוע סכנה לחיי אדם.

בראיון לחדשות כיפה אמר השר רפי פרץ, כי על אף התקופה המתוחה, שמירה על הביטחון אינה מצביעה על אובדן הריבונות בעיר. "אנחנו השנה עושים שבוע ירושלים, אנחנו מביאים מאות אלפים מרחבי הארץ להיפגש עיר העיר הזו בצורות שונות. אם זה תרבותית, קולינרית, מורשת קרב, אתרי קודש, לא משנה התחום, אנו דואגים שכל אחד יתחבר לעיר בדרך שלו - וזה חיזוק הריבונות".

על היחסים עם מזרח העיר אמר: "אנחנו פועלים גם במזרח העיר, והתושבים שם יודעים,  שאנחנו בונים להם בתי ספר ובאותם בתי ספר הם מחויבים לחינוך ישראלי על פי משרד החינוך וכך זה קורה. אנחנו גם משקיעים להם בתשתיות ופארקים ועושים עבורם דברים רבים כדי שהם יבינו שהריבון הוא לטובתם".  עוד הוסיף: "יש פרובוקציה של החמאס ושל הרשות הפלשתינית שרוצה להרוס הכל, לא רק עכשיו אלא כל הזמן. אבל המשטרה פועלת שם בצורה מצוינת כדי לשמור על האיזונים, כדי שהריבונות תשמר ולא נכנס למראות זוועתיים. אבל בואו לריקוד דגלים בהמוניכם לירושלים זו הריבונות הכי גדולה". 

האם בשל המצב תהיה בסוף כניסה לעיר העתיקה? כי אם לא זה יכול להעיד שנכנענו לטרור

"המשטרה קובעת בזה, לא אני. הסיכום שלי עם המשטרה שתהיה כניסה לכותל, אך אם מסיבות ביטחוניות זה לא נכון, אז אכבד את זה. אנחנו צריכים לדעת ש 'נשמרתם מאוד לנפשותיכם' זה מעל הכל, זה שאנחנו נזהרים ושמים מאבטחים זה לא הופך אותנו לפחדנים אלא לאוהבי חיים. קדושת החיים היא שאף ערבי לא יחלום להיות בקרוסליים של קדושת החיים של יהודי. אנחנו נזהרים על חיי אדם, כל אדם גם חיי הערבים, ולכן אנחנו נמנע כמה שפחות חיכוכים. אני חושב שעוד יום יומיים כל האירוע הזה חולף. אך בשטח ברור מי הריבון והדברים הללו רק יתחזקו כי יש לנו כוונה רק לחזק את זה מאוד".

מחר אמור היה להתקיים דיון בבית המשפט על דין שכונת שמעון הצדיק, מה דעתך בנושא?

"שכונת שמעון הצדיק נקנתה בכסף מלא, היא רשומה בטאבו וקנינו את זה מההקדש זה של עם ישראל. זה הגיע לידיים ערלות שלא בצדק אחרי המלחמה, חזרנו הביתה וקנינו את זה מחדש התיישבנו שם לא שנה ולא שנתיים, וזה יהיה שלנו לעולם".

אתה כבר שנה בתפקיד השר לענייני ירושלים, מה היא הנקודה הכי חשובה בעשייה שלך?

"התחלתי את הקדנציה לפני שנה ביום ירושלים, בזמן קורונה, ובשנה הזו בלי אמצעים ותיירות בשפל נתנו לדברים לצמוח ולחזק את התיירות בעיר. אני רוצה שירושלים תהיה בלבו של כל יהודי, להעלות את ירושלים על ראש שמחתנו. אני רוצה שהכלכלה והתיירות תפרוץ, ושכולם ירצו להעלות אליה. גם אנחנו רוצים לפתח את הבניה בעטרות ובגבעת המטוס".

הרב פרץ התייחס גם לנושא הפוליטי ומחזיק בעמדה הדומה לזו של בצלאל סמוטריץ': "אני בעד ממשלת ימין מלא, אני לא יודע אם זה מאחורינו, אבל יש אופציות גרועות כמו תמיכת ערבית לממשלת ימין או ממשלת שמאל בתמיכת שתי המפלגות הערביות, אני בעד רק ממשלת ימין מלא גם אם היא תהיה ממשלת מיעוט". על הניסיון להקים ממשלת שינוי השיב שהוא  "מצפה מנפתלי בנט שהוא איש ימין ערכי מקומו הוא בממשלת ימין ואני מקווה שבאמת נראה את זה בסוף".

מפלגת הבית היהודי נותרה בחוץ, יש לה עוד עתיד?

"יש עתיד למפלגה, המפד"ל שהפכה את שמה לבית היהודי זו מפלגה של 100 שנים וכל מיני ניסיונות לנכס את הציונות הדתית לאחרים, אני לא מזלזל בהם, אבל המגזר הוא יותר גדול מכולנו. אין לי ספק שהבית היהודי תמצא את מקומה ותגרום שיחזרו אליה ואני מאחל למפלגה הצלחה בזה".

אתה כבר לא חבר כנסת, האם תנסה לחזור לפוליטיקה?

"אני שר בממשלת ישראל, וכל עוד אני יכול לשמש בתפקיד הזה זה מצוין. ואם לא אני חייל ואלך למקום אחר ואעשה תפקיד אחר באהבה".