שיקלי: "אני מאוד מקווה לא לשבת עם עוצמה יהודית בקואליציה"

כיום הוא מוערך בעיני הציונות הדתית אך חזרה אל דבריו מימים עברו מראים כי אין הרבה משותף בין חבר הכנסת מימינה ומפלגתו של סמוטריץ'. "מי שיש לו תמונה של ברוך גולדשטיין אין לו מקום בכנסת ישראל". "הדבר האחרון שהייתי רוצה שרפורמים ירגישו שזכויותיהם לא ממומשות"

עדיאל שביט עדיאל שביט, חדשות כיפה 09/05/21 15:31 כז באייר התשפא

שיקלי: "אני מאוד מקווה לא לשבת עם עוצמה יהודית בקואליציה"
עמיחי שיקלי, צילום: Olivier Fitousi/Flash90

כמעט שבוע עבר מאז חשף ח"כ עמיחי שיקלי את דעתו על הקמת ממשלה יחד עם לפיד, והראה ניצוצות של מרד במפלגת ימינה. על הבחירה ללכת בניגוד לעמדת מפלגתו, זכה שיקלי לברכות מצד גוש תומכי נתניהו ובהם חברי מפלגת הציונות הדתית. בהם גם ח"כ בן גביר שכתב: "מברך את ח"כ עמיחי שיקלי על קיום ההבטחות לבוחר שניתנו בשם מפלגת ימינה. אני שמח על כך שח"כ עמיחי שיקלי מבין את גודל השעה ואת הצרה שתקום אם חלילה תעלה ממשלת שמאל".

אלא שספק עם בן גביר היה שמח אם שיקלי והוא היו יושבים יחד באותה ממשלה, כי עבור חבר הכנסת מימינה בן גביר הוא דווקא מוקצה. בפאנל לפני סבב הבחירות הראשון חשף שיקלי את משנתו בכל הנוגע לקואליציה שצריכה לקום ובענייני דת ומדינה. על בן גביר אמר: "השר בנט אמר שמי שתומך בעמדות של כהנא אין לו מקום בכנסת ישראל נקודה. מי שיש לו תמונה של ברוך גולדשטיין בסלון אין לו מקום בכנסת ישראל נקודה". לבסוף הוסיף גם בנימה אישית: "אני מאוד מקווה לא לשבת עם עוצמה יהודית בקואליציה".

גם בנושאי דת ומדינה שיקלי הציג עמדה פתוחה שספק הייתה מתקבלת בקרב הציונות הדתית, "בקיבוץ חנתון, יש לנו רפורמים וקונסרבטיביים,  יש לנו הרבה אהבה ואמפתיה לכולם והדבר האחרון שהייתי רוצה שמישהו מהם ירגיש שזכויותיו לא ממומשות". על עצמו העיד: "אני חושב שהעיקרון הוא יהדות מקרבת. אורי שכטר שנמצא במקום ריאלי במפלגה שלנו, הוא מארגון צוהר. אני אגב התחתנתי לא ברבנות". שיקלי התחתן דרך צהר ואף טען: "אני חושב שהגישה של יהדות מקרבת, גישה שהיא גישה מתונה בסוגיות האלה, גישה של הידברות. גישה שאומרת שהחוקים שהכנסת קובעת זה לא בהכרח הדבר הכי חשוב. יותר חשובים העקרונות שקובעת החברה האזרחית, וגביזון מדן זו דוגמא נהדרת לכך".