עמיחי שיקלי מטיל פצצה: לא אתמוך בממשלת לפיד בנט

ח"כ עמיחי שיקלי מימינה שלח מכתב ליו"ר ימינה נפתלי בנט, בו הוא מביע מורת רוח מהקמת הממשלה המסתמנת, ומודיע כי יתנגד לממשלה שכזו "אל לנו לתת יד לשלילת הצבעתם של למעלה ממיליון מצביעי ליכוד, אחים, שותפים לדרך", רק לפני יומיים אמר "סומך על נפתלי"

חדשות כיפה חדשות כיפה 05/05/21 10:22 כג באייר התשפא

עמיחי שיקלי מטיל פצצה: לא אתמוך בממשלת לפיד בנט
סגור על ממשלת שינוי? עמיחי שיקלי, צילום: Olivier Fitousi/Flash90

בוקר למחרת פקיעת המנדט של נתניהו, והזדמנות הפז של יו"ר ימינה נפתלי בנט לקבל את המושכות ולהפוך לראש ממשלה יחד עם יאיר לפיד, ניראה כי ליו"ר ימינה בעיות מבית איתם הוא צריך להתמודד,  עמיחי שיקלי, שחשד לאורך כל התקופה כחוליה האידיאולוגית החזקה שתתנגד להקמת ממשלת בנט לפיד, הערכה שנתקלה בהכחשה גורפת מצד שיקלי, לאחר שרק לפני יומיים צייץ בטוויטר כי הוא תומך בממשלת אחדות כמוצא אחרון וכי הוא  "סומך על נפתלי ומהלכיו מלא - מלא, אנחנו אגרוף אחד", חושף היום עמית סגל, מכתב ששלח ח"כ עמיחי שיקלי ליו"ר ימינה נפתלי בנט ובו הוא מוחה על הקמת הממשלה המסתמנת עם יאיר לפיד. 

כבר בתחילת השבוע דווח כי בנט אמר לחברי סיעתו: מי שממשלת אחדות לא מתאימה לו - שיעזוב עכשיו. באמירתו, בנט מעיד כי הקולות במפלגתו המתנגדים לחבירה ללפיד רבים מששוער, ופרישתו של המקום השלישי לשעבר במפלגה - אלון דוידי, לא תהיה היחידה.

כאמור שיקלי, אשר לאורך כל התקופה האחרונה אמנם שמר על שתיקה תקשורתית, אך מהתנהלותו ברשתות החברתיות, שכללו ציוצים בטוויטר נגד מועמד מפלגת העבודה איבתיסאם מרעאנה, נראה היה כי אינו שבע רצון בלשון המעטה, מהתנהלותו של בנט, וכי נראה היהכי סדק מתחיל להיפער באחדות של חברי ימינה. 

צילום: צילום מסך


במכתב מסביר שיקלי את הסיבות בגינן הוא מתנגד לממשלה שכזו, ראשית אומר שיקלי כי מחויבותו היתה ועודנה להעמקת זהותה היהודית והציונית של מדינת ישראל, להיאחזות איתנה בכל חלקי הארץ, להשבת המשילות המתרופפת ולמלחמת חורמה באויבי ישראל מבית מחוץ. 

את המכתב פותח שיקלי, בידיעה כי בחירות חמישיות הן אפשרות רעה מאוד, מוצא אחרון , אך כמו רבים וטובים אני מאמין שריענון ההנהגה והכוחות הפוליטיים חיונית אך לא בכל מחיר.

" אני מתנגד לממשלה המסתמנת בשלושה מישורים:

בצד האתי – אני מתקשה להשלים עם הפרה סיטונאית של התחייבויות מפורשות שלנו לבוחרינו: התחייבנו להקים ממשלת ימין טובה, רחבה שתוציאה אותנו מהבוץ. התחייבנו "שלא נשב עם מרצ שראשיה מצדדים בתביעת קציני ולוחמי צה"ל בהאג".

התחייבנו ש"לא נכתיר את יאיר לפיד לראשות הממשלה, לא בצורה רגילה, לא ברוטציה ולא בשום דרך". אפשר ולא נוכל לממש את מלוא התחייבויותינו לבוחר וזה אכן מובן, אך אין לנו את המנדט להפר את כולן. זאת ועוד הקמת ממשלה כזו משמעה סתירה מובהקת לזהותה הבסיסית של מפלגת ימינה.

בציר הדמוקרטי – ימינה היא למוטב ידיעתי חלק בלתי נפרד מהמחנה הלאומי, אל לנו לתת יד לשלילת הצבעתם של למעלה ממיליון מצביעי ליכוד, אחים, שותפים לדרך. אין לנו מנדט ליטול מהם את בחירתם הדמוקרטית. במפלגת הליכוד ובעומד בראשו. מה לנו ולרוחות השנאה, מה לנו ולדגלים השחורים?

בציר הלאומי – המחשבה לפיה הממשלה הצפויה תוכל לחמוק מעיסוק בסוגיות לאומיות נפיצות, בטעות מרה יסודה, ואינה מתכתבת עם המציאות המדינית והביטחונית הנוכחית : חילופי ממשל מסוכנים מעבר לים, התגרענותה של איראן, והאלימות הגואה בירושלים וביו"ש.

שקלי מוסיף במכתב: יש לי אמון בטוהר כוונותיך ולכן בשמם של רבים מאוד מבוחרינו אני מבקש ממך לשקול שנית את המהלך".

לתוכן המכתב המלא :

מכתב עמיחי שיקלי

מכתב עמיחי שיקלי

צילום: צילומסך ללא

ממפלגת ימינה נמסר: מכבדים את עמדת ח"כ עמיחי שיקלי, שהייתה ידועה לנו.
ימינה מחוייבת לעשות הכל כדי להקים ממשלה יציבה ומתפקדת כדי למנוע הידרדרות לכאוס של בחירות חמישיות, וכך תעשה.