לילה אלים בהר הבית: הכותל המערבי פונה ממתפללים

ההתפרעויות במזרח ירושלים המשיכו גם במהלך הלילה והבוקר, כאשר ערבים יידו אבנים לעבר רחבת הכותל המערבי - שפונה ממתפללים | רקטה נורתה מרצועת עזה לעבר ישראל - ללא נפגעים, צה"ל תקף עמדת חמאס בתגובה

ישי אלמקייס ישי אלמקייס, חדשות כיפה 09/05/21 07:46 כז באייר התשפא

לילה אלים בהר הבית: הכותל המערבי פונה ממתפללים
המשטרה פעלה בהר הבית, צילום: Jamal Awad/Flash90

התפרעויות הערבים בהר הבית ומזרח ירושלים מסרבות לשכוך. אחרי שבסוף השבוע עשרות אלפי מוסלמים פקדו את רחבת הר הבית לרגל יום שישי האחרון של חודש הרמדאן והתעמתו עם המשטרה. הסהר האדום דיווח על עשרות ערבים שנפצעו וחלקם פונו לבתי החולים, כאשר רק הבוקר (א') טופלו 9 פצועים. 

אמש (שבת) יידו ערבים מתוך מתחם הר הבית אבנים לעבר המתפללים ברחבת הכותל המערבי, שבעקבות כך התפנו מהמקום. כמו כן, רקטה שוגרה משטח רצועת עזה לעבר ישראל ונחתה בשטח פתוח, כאשר בתגובה, תקף כלי טיס של צה"ל עמדה של ארגון הטרור חמאס בדרום הרצועה. במהלך היום, פרצו עשר שרפות כתוצאה מבלוני תבערה. לפי העדכון של שירותי כבאות והצלה, הושגה שליטה מלאה על כל השרפות. הרמטכ"ל הורה על תגבור הכוחות ביו"ש, ירושלים ורצועת עזה.

התפרעויות נרשמו גם בגדר רצועת עזה

התפרעויות נרשמו גם בגדר רצועת עזהצילום: Abed Rahim Khatib/Flash90

השר לביטחון הפנים אמיר אוחנה, קיים אמש הערכת מצב מיוחדת יחד עם מפכ״ל המשטרה רב-ניצב יעקב שבתאי, מפקד מחוז ירושלים ניצב דורון תורג׳מן ובכירים נוספים, בעקבות האירועים האלימים בירושלים.

מפכ״ל המשטרה שבתאי ציין: "משטרת ישראל פועלת כל העת, על מנת לאפשר את חופש הפולחן, שמירה על הסדר והביטחון. יחד עם זאת, לא נאפשר התפרעויות אלימות, הפרת החוק ופגיעה בשוטרים. אנו מבקשים מכולם להרגיע את הרוחות ואת האלימות, במיוחד ביום כה חשוב לדת המוסלמית". 

דגלי חמאס בהר הבית

דגלי חמאס בהר הביתצילום: Jamal Awad/Flash90

השר לביטחון הפנים אוחנה הוסיף כי, "כוחות גדולים פועלים כעת בירושלים כדי לאפשר לכל מי שמעוניין להגיע ולהתפלל במסגרת "לילת אל-קדר" לעשות זאת בחופשיות, ואכן יש צפי לעשרות אלפי מתפללים, אך למנוע כל אלימות והפרת החוק והסדר. אתמול סיכלו כוחות מג"ב פיגוע גדול שעלול היה להתרחש בירושלים. אין לנו כוונה להתפשר על שלומם וביטחונם של אזרחי ישראל וכוחות הביטחון. 
אני קורא לכולם להרגיע את הרוחות ולחדש את השגרה, אני מאחל חג שמח למאמינים המוסלמים ושבוע טוב לכולם".

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן