ימינה: סמוטריץ ילד משולח רסן | הציונות הדתית: נפתלי באובדן עשתונות

מתקפות בין סמוטריץ' לבנט על רקע הקמת ממשלת בנט-לפיד. במקביל מפגינים שהצביעו ימינה מול ביתה של ח"כ שקד: "הבטחתם שלא תתמכו בממשלת שמאל"

מתן ליונס מתן ליונס, חדשות כיפה 08/05/21 23:05 כו באייר התשפא

ימינה: סמוטריץ ילד משולח רסן | הציונות הדתית: נפתלי באובדן עשתונות
סמוטריץ' ובנט, צילום: Oren Ben Hakoon/POOL

מעבר המנדט להרכבת הממשלה מרה"מ בנימין נתניהו ליו"ר יש עתיד יאיר לפיד, הביאו גל של מתקפות מהליכוד, הציונות הדתית וגורמים נוספים מהימין נגד ח"כ נפתלי בנט ומפלגת ימינה. בתחילה הגיבו בימינה בסובלנות, אך כעת הם  מתכוונים להחזיר במתקפה משלהם. 
 
בנט רוצה לשנות גישה ולהעלות את הפרופיל התקשורתי של המפלגה שלו - בכוונתו להציג את ממשלת השינוי כפתרון רצוי ולא כברירת מחדל, כך מדווחת העיתונאית דפנה ליאל. 
 
לאחר שיו"ר הציונות הדתית תקף את בנט ומפלגתו, גורמים בימינה תוקפים את ח"כ בצלאל סמוטריץ' במילים קשות: "מדובר בילד משולח רסן וחסר אחריות שבמו ידיו סיכל לנתניהו את הקמת הממשלה. עכשיו הוא מפיל את זה על בנט".

מפלגת הציונות הדתית הגיבה למתקפה של בנט: "נפתלי באובדן עשתונות ערכי. בנט מדבר על ילדים משולחים רסן בשעה שהוא איבד כבר מזמן כל רסן. הוא יצא להרפתקאה פזיזה וחסרת אחריות, התרסק מתחת לאחוז החסימה והביא את מדינת ישראל לשנתיים של חוסר הכרעה. במקום להתאזר בקצת סבלנות וענווה הוא ממשיך לא לעצור בעצור ודוהר לממשלת שמאל קיצונית עם תומכי טרור רק כדי להגשים חלום אישי ולהיות ראש ממשלה."

"ולכם החברים בימינה, כולכם שמעתם בבתי הכנסת בשבת עד כמה הציבור סולד ממעשיו של בנט. זה הזמן שלכם להבהיר לו את הקווים האדומים שלכם. המשך ההליכה אחריו לא מוסיפה לכם כבוד." נמסר מהציונות הדתית.

מפגינים מול שקד: "הבטחתם שלא תתמכו בממשלת שמאל"

בעקבות ההתקפות והכעס בימין על בנט, עשרות מצביעי ימינה הגיעו להפגין מול ביתה של שרת המשפטים לשעבר איילת שקד בתל אביב במתקפה על כך שמפלגתה הבטיחה שלא תתמוך בממשלת שמאל.

בין המפגינים יו"ר סניף ימינה בבנימין חיים בר גבע וכן נציגי פורום המשפחות השכולות אורטל תמם והרצל חג'ג', שתמכו בימינה בבחירות האחרונות. כמו כן נצפה במקום איש התקשורת יותם זמרי שקרא אף הוא להצביע לימינה בבחירות הקודמות.

המפגינים דורשים משקד להודיע כי לא תצטרף לממשלת שמאל בראשות נפתלי בנט. חלק מהדוברים טענו כי הונו וכי בנט גונב את הקולות שלהם לטובת השמאל.

הפגנה מול ח"כ שקד

הפגנה מול ח"כ שקדצילום: פורום המחנה הלאומי

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן