שב"כ: כסף שיועד לפעילות הומניטרית הוסט למימון פעילות טרור

חקירת כוחות הביטחון חשפה מנגנון למימון ארגון הטרור "החזית העממית" באמצעות כסף אירופאי שהועבר על ידי סוכנויות סיוע ועמותות NGO הפועלות באירופה

חדשות כיפה שירה שור, חדשות כיפה 07/05/21 10:06 כה באייר התשפא

שב"כ: כסף שיועד לפעילות הומניטרית הוסט למימון פעילות טרור
החזית העממית, צילום: Hassan Jedi/Flash90

הותר לפרסום: שב"כ, צה"ל ומשטרת ישראל חשפו מנגנון למימון ארגון הטרור "החזית העממית" באמצעות כסף אירופאי שהועבר על ידי סוכנויות סיוע ועמותות NGO הפועלות באירופה. ארבעה פלסטינים מהגדה המערבית נעצרו בחשד למעורבות במרמה.

בחקירת השב"כ התברר כי ארגוני טרור פעלו בכסות של גופים הומניטריים, כמו "ועדת הבריאות", מול מדינות רבות באירופה במטרה לקבל מימון רב בהיקף של מיליוני אירו, כאשר רובו הועבר למוסדות וארגונים פלסטינים ביהודה ושומרון המשתייכים בפועל לארגון הטרור "החזית העממית".

מוסדות "החזית העממית" רימו את ארגוני הסיוע באירופה בשיטות שונות. הם דיווחו על מיזמים פיקטיביים, העבירו מסמכים שקריים, זייפו וניפחו חשבוניות, הטו מכרזים, זייפו מסמכים וחותמות של בנקים, דיווחו על משכורות מנופחות ועוד. הכסף שהתקבל הועבר בין היתר, לתשלומים למשפחות מחבלים, משכורות לפעילים, גיוס פעילים חדשים לארגון, קידום פעילות טרור והתחמשות, קידום פעילויות בירושלים וכן להפצת תעמולה.

בימים הקרובים יוגשו כתבי אישום לבית המשפט הצבאי ביהודה כנגד ארבעת החשודים שנעצרו בפרשה. החשודים הם תייסיר אבו שרבק (47) וסעיד עבדאת (46) מרמאללה שעבדו כרואי חשבון של "ועדות הבריאות", עמרו חמודה (46) מאל בירה שהיה מנהל במחלקת הרכש של הוועדות, וחואני רשמאווי (63) מבית סאחור, בעלת אזרחות ספרדית המשמשת בארגון כאחראית על הכנסת תרומות ממדינות אירופה.

גורם בכיר בשב"כ אמר כי "הפעילות הפיננסית הנרחבת שקידם ארגון החזית העממית מצטרפת לשורה ארוכה של פעילויות טרור, אשר סוכלו על ידי שב"כ בשנים האחרונות. ארגון החזית העממית הוא ארגון טרור רצחני אשר בין היתר אחראי לפיגוע המטען בשנת 2019 שבו נרצחה רנה שנרב ז"ל בעת שטיילה עם משפחתה במעיין עין בובין". הגורם ציין כי ארגון החזית העממית "פועל בכל העת לערעור היציבות הביטחונית באזור יהודה ושומרון ולקידום פעילות טרור נגד ישראל".