רבה של ירושלים: נתניהו צריך לפנות את מקומו

הרב אריה שטרן: "בחירות חמישיות הן אסון", וקורא לרה"מ נתניהו לפנות את מקומו ובתמורה יזכה לחנינה | הבית היהודי: "לצערנו נתניהו לא הצליח להרכיב קואליציה, קוראים ח"כ נפתלי בנט לפעול בכל כוחו למנוע בחירות"

מתן ליונס מתן ליונס, חדשות כיפה 06/05/21 19:38 כד באייר התשפא

רבה של ירושלים: נתניהו צריך לפנות את מקומו
הרב שטרן, צילום: פלאש 90. יונתן זינדל

רבה של ירושלים, הגאון הרב אריה שטרן, התראיין היום (ה') לחיים יעקובזון ב'יום ליום' וקרא לרה"מ לפנות את מקומו: "נתניהו עשה הרבה דברים טובים, אבל עכשיו הוא צריך לפנות את מקומו ובתמורה יזכה לחנינה", הרב שטרן הוסיף כי "בחירות חמישיות הן אסון".

על רקע מאמצי הרכבת ממשלה, הבית היהודי בראשות חגית משה מפרסמים הודעה פומבית ראשונה: "לצערנו ראש הממשלה נתניהו לא הצליח להרכיב קואליציה ומדינת ישראל בדרך לבחירות חמישיות בהן צפויה קריסה מוחלטת של מפלגות הימין ועליית שלטון השמאל שללא ספק יפגע בהתיישבות, בזהות היהודית ובסטטוס קוו הקיים בנושאי דת ומדינה."

"אנחנו קוראים ליו"ר ימינה ח"כ נפתלי בנט לפעול בכל כוחו למנוע בחירות מסוכנות אלו, ולעשות כל מאמץ להקים ממשלה לאומית רחבה ככל האפשר, כזו שתשמור על ערכי הציונות הדתית, ההתיישבות ועולם התורה כפי שהתחייבנו לבוחרים."

חגית משה

חגית משהצילום: שרון עזרן

לעומתם נתניהו אמר היום לחברי סיעת הליכוד בשיחה סגורה כי ניתן להקים ממשלה בראשותו: "אני אומר לכם שזה לא מידרדר לבחירות כי אף אחד לא רוצה בחירות. בנט מנע הקמת ממשלת ימין. רצינו ממנו דבר אחד: שיצטרף לגוש של 59. ה-59 היה מביא את ה-61."

בנט הודיע אמש כי הדרך היחידה למנוע בחירות חמישיות היא ממשלת חירום רחבה: "האמת היא פשוטה - נתניהו נכשל בהרכבת ממשלה ימנית. עשיתי הכל, יחד עם חבריי, כדי שזה יצליח. חברי הכנסת של ימינה היו מהראשונים שהתייצבו ואמרו פומבית - ניכנס לממשלה ימנית. 
לא דרשנו שררה. דרשנו ממשלה שאכפת לה מהאזרחים". 

בנט המשיך: "משך 28 יום הפכנו כל אבן, עשינו כל מאמץ, בשיתוף עם ראשי מפלגות אחרים מגוש הימין שגילו אחריות ורצון טוב. אפילו ביממה האחרונה עשינו ניסיון אחרון להותיר אפשרות לממשלת ימין, אך נתניהו טרק עליה את הדלת".  

בדבריו הציג בנט שתי אפשרויות: "להמשיך בעוד בחירות ועוד בחירות עם עסקים קורסים,- או להקים ממשלת חירום רחבה, מאתגרת אמנם, אבל כזאת שתוציא את העגלה מהבוץ. פשוט. שתי אופציות. או בחירות או ממשלת חירום".