אחרי הפרסום בכיפה: המשטרה מחדדת הנחיות לריקוד דגלים

שלושה ימים לפני ריקוד הדגלים המסורתי, במשטרה הוחלט להפיק לקחים מהאסון במירון ומהמתיחות בין ערבים ליהודים בתקופה האחרונה, ויציבו כ-3,000 שוטרים לאורך הצעדה. כמו כן - מהנדס בטיחות יגביל את כמות הנוכחים במקומות בעיתיים, כדי למנוע דוחק וצפיפות

ישי אלמקייס ישי אלמקייס, חדשות כיפה 07/05/21 10:23 כה באייר התשפא

אחרי הפרסום בכיפה: המשטרה מחדדת הנחיות לריקוד דגלים
3,000 שוטרים יאבטחו את ריקוד הדגלים, צילום: Hadas Parush/Flash90

ביום שני הקרוב ייערך ריקוד הדגלים המסורתי לרגל יום ירושלים, לציון 54 שנים לשחרור העיר העתיקה, חגיגה שהופסקה בשנה שעברה בעקבות הקורונה והפעם חוזרת באופן מלא. ברקע האירוע החגיגי נמצאים האסון במירון שהציף את הסכנה בצפיפות ובדוחק של אירועים המוניים, וכן המתיחות בירושלים שהגיעה לשיא בחודש הרמדאן, עם פגיעות והתנכלויות של ערבים ביהודים והצעדה של ארגון הימין הקיצוני להב"ה.  

ביום שלישי פרסמנו כי המשטרה תערוך הערכת מצב מיוחדת לקראת האירועים רק ביום ראשון, כשהדגש יהיה על כלל אירועי יום ירושלים, אך בפרט על ריקוד הדגלים שבחלקו יעבור דרך שער שכם והרובע המוסלמי.

מעבר צעדת ריקוד הדגלים דרך שער שכם

מעבר צעדת ריקוד הדגלים דרך שער שכםצילום: Hadas Parush/Flash90

היום (ו') אנחנו מפרסמים כי לפני הערכת המצב של המשטרה שתתפרסם ביום ראשון, הוחלט להקדים את קבלת החלטות בנוגע לכמות הקהל, השמירה על המרווחים וביטחון הצועדים, והקרן למורשת הכותל תקצה מהנדס בטיחות לטובת עבודת המשטרה, שימדוד את המרחב בו התהלוכה תתנהל, ובנקודות התורפה הבטיחותיות והוא ינחה גם אנשים יוכלו לשהות בכל נקודה.

יש להדגיש שהמשטרה עובדת  בתיאום מלא עם מארגני הריקוד דגלים - עמותת "עם כלביא". לפי התכנון, הבמות של צעדת הבנים יוצבו בכיכר צה"ל ושל הבנות יוצבו ברחוב קריב , הרחוב שמתחת לשדרות ממילא. לאחר זמן מה, הצעדה תמשיך לפי החלוקה המגדרית למסלולים השונים ובכפוף להנחיות המהנדס.

ריקוד הדגלים בכותל. הפעם יוגבל מספר החוגגים

ריקוד הדגלים בכותל. הפעם יוגבל מספר החוגגיםצילום: Olivier Fitoussi/Flash90

לפי מידע שהגיע לידי חדשות כיפה, 3,000 שוטרים יוצבו לאורך מסלול הצעידה ובנקודות החיכוך, ויאבטחו את החוגגים והחוגגות. יש לציין כי המשטרה מודעת לתאריכי החגים המוסלמיים שיחולו בימים האחרונים של חודש הרמדאן - לילת אל קאדר ועיד אל פיטר שיצויינו במהלך השבוע. 

עיקר תשומת הלב הביטחונית תהיה במסלול הצעידה בשער שכם ובעיר העתיקה. בנוסף, בעקבות האסון במירון שגב ה את חייהם של 45 אנשים, הציבה המשטרה את הבטיחות של הצועדים בראש סדר העדיפויות. הכניסה למקומות רבים תוגבל לפי החלטת מהנדס הבטיחות, כשבמשטרה מבהירים כי ישנה חובה להישמע להוראות השוטרים והסדרנים.

לגבי סוגיית פתיחת הר הבית ליהודים. למרות שעליית יהודים להר נמנעת מדי שנה בעשרת הימים האחרונים של חודש הרמדאן באופן רצוף, השנה ייתכן ותתאפשר עליית יהודים להר הבית ביום ירושלים באופן חריג. ההחלטה בנושא תתקבל רק ביום ראשון בהערכת המצב המשטרתי, ובכפוף לשיקולי הביטחון והנפיצות באזור. 


ראש עיריית ירושלים מתייחס לריקוד הדגלים המסורתי