פעם חמישית גלידה: מעבורת החלל של מאסק - נחתה בהצלחה

אחרי ארבעה כישלונות, מעבורת החלל של חברת "ספייס אקס", בבעלותו של המיליארדר והיזם אילון מאסק המריאה והונחתה בהצלחה. לפני מספר שבועות, בחרה נאס"א ב"ספייס אקס" לייצר את המעבורות שיטיסו את האסטרונאוטים האמריקאים לחלל

ישי אלמקייס ישי אלמקייס, חדשות כיפה 06/05/21 08:20 כד באייר התשפא

פעם חמישית גלידה: מעבורת החלל של מאסק - נחתה בהצלחה
המראת מעבורת החלל הלילה, צילום: צילום מסך

חברת "ספייס-אקס" של המיליארדר אילון מאסק הודיעה הבוקר (ה') כי לאחר ארבעה ניסיונות כושלים מעבורת החלל העתידנית שלה – SN15, הצליחה לנחות בהצלחה. ההנחתה המוצלחת של מעבורת החלל שהייתה ריקה מאדם, מהווה צעד משמעותי בדרך לשימוש במעבורות החלל של מאסק על מנת להנחית אסטרונאוטים על הירח ובמאדים.

דגם SN8, הצליח בביצוע "דילוג" לגובה של 12 קילומטר, והשלים תמרון לקראת נחיתה שכשלה בשניות האחרונות. גם אב הטיפוס SN10 הצליח לבצע את הנחיתה, אך מספר דקות לאחר מכן התפוצץ.

המראת מעבורת החלל, נערכה לציון 60 שנה לטיסתו של אלן שפרד - האמריקאי הראשון בחלל. כזכור, לפני מספר שבועות נבחרה חברתו של אילון מאסק "ספייס אקס" על ידי נאס"א, לייצר את מעבורות החלל שיטיסו את האסטרונאוטים האמריקאים לחלל בשנים הקרובות.

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן