נתניהו: "עם ישראל כולו נמצא עם המשפחה ביגונם הכבד"

ראש הממשלה הביע את תנחומיו למשפחת גואטה, ושיבח את כוחות הביטחון על תפיסת המחבל שביצע את פיגוע הירי בו נרצח בנם יהודה ז"ל: "ידה הארוכה של ישראל מגיעה לכל מי שפוגע בנו"

ישי אלמקייס ישי אלמקייס, חדשות כיפה 06/05/21 07:25 כד באייר התשפא

נתניהו: "עם ישראל כולו נמצא עם המשפחה ביגונם הכבד"
נתניהו , צילום: פלאש 90. נעם רבקין פנטון

אחרי ארבעה ימים בהם נאבק על חייו, הלך אמש לעולמו, יהודה גואטה, שנפצע אנושות בפיגוע הירי בצומת תפוח, והוא בן 19 בלבד. זמן קצר לאחר מכן, התירה לפרסום מערכת הביטחון כי המחבל שביצע את הפיגוע נעצר, כשהוא מסתתר בכפר סילואד, והועבר לחקירת שירות הביטחון הכללי. 

הבוקר (ה') השתתף ראש הממשלה בנימין נתניהו בצער משפחת גואטה האבלה, על מות בנם, יהודה. "אני שולח תנחומים עמוקים למשפחתו של יהודה גואטה ז״ל. אלו רגעים קשים עבור משפחת גואטה ועם ישראל כולו נמצא יחד איתם ביגונם הכבד". 

נתניהו הודה לכוחות הביטחון שהביאו ללכידתו של המחבל, מונתסר שלבי: "אני משבח את השב״כ, צה״ל והמשטרה על פעולה מהירה ונחושה שהביאה ללכידתו של המחבל הנתעב שרצח את יהודה ז״ל ופצע את בניה פרץ. ידה הארוכה של ישראל מגיעה לכל מי שפוגע בנו".

הפיגוע בצומת תפוח

הפיגוע בצומת תפוחצילום: Sraya Diamant/Flash90

גם נשיא המדינה, רובי ריבלין הביע את תנחומיו למשפחת גואטה ושיבח את את כוחות הביטחון על תפיסת המחבל: "אני שולח חיבוק אמיץ, כוחות ותפילות לנחמת משפחתו של יהודה גואטה, שנרצח בפיגוע הירי בצומת תפוח. כמה כאב וצער על זיו העלומים שנקטף כך ע"י מחבל בן עוולה. תחזקנה ידי כוחותינו אשר לכדו הלילה את הרוצח השפל. לא נעמוד מנגד בעוד טרור אכזרי מרים ראשו ונלחם בו בכל דרך, בהתמדה ובנחישות".

ראש ישיבת איתמר, בה למד יהודה גואטה ז"ל, הרב יהושע ואן דייק, סיפר הבוקר (ה') לגלי צה"ל על תלמידו שנפטר מפצעיו: "בחור עדין, צנוע, שקט. היו לו שאיפות גדולות, נמשיך את דרכו באהבה. אלה ימים מתוחים וקשים, אנחנו צריכים להרבות אהבה וכבוד, לשדר לתלמידים שאנחנו מאמינים". 

יהודה גואטה הי"ד

יהודה גואטה הי"דצילום: באדיבות המשפחה

המחבל, מונתסר שלבי, בן 44, תושב תורמוסייעא, לא משויך לשום ארגון טרור. בעקבות מידע מודיעיני של שב"כ, פשטו הלילה (ד') לוחמי ימ"מ ושב"כ על מבנה בו הסתתר המבוקש בכפר סילואד. המפגע הועבר לחקירת שב"כ.