שקד מגבה את בנט: "לא אתן יד להשמצות פרועות"

חברת מפלגת ימינה מגבה את יו"ר מפלגתה ואומרת כי הגיע למשא ומתן עם ראש הממשלה "בידיים נקיות, בלב פתוח ובנפש חפצה". עוד היא אומרת: "הוא ישב בישיבות ליליות, פגש את כל מי שיכל, הפך כל אבן, כדי שתקום ממשלת ימין. ראיתי זאת בעיני"

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 05/05/21 21:59 כג באייר התשפא

שקד מגבה את בנט: "לא אתן יד להשמצות פרועות"
שקד. מגבה את היו"ר, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

יום פוליטי סוער הסתיים. מפלגת ימינה היתה היחידה להמליץ לנשיא ריבלין על יו"ר המפלגה בנט, כמי שיקבל את המנדט להרכבת הממשלה, אך הנשיא המליץ לבסוף על יו"ר יש עתיד, לפיד, כמי שינסה להרכיב את הממשלה הבאה. לאחר מכן תקף ראש הממשלה נתניהו את בנט וטען כי בזמן המו"מ מולו, "בנט היה עסוק כל הזמן במו"מ עם לפיד על רוטציה של שנתיים". חברת מפלגתו של בנט, ח"כ איילת שקד, הגיבה הערב (ד') לדבריו של נתניהו.

נתניהו תוקף את בנט ושקד: "אל תפרו את כל ההתחייבות שלכם"

"מאז הבחירות עבדנו, נפתלי ואני, קשה מאוד כדי שתקום ממשלת ימין. קשה מאוד מאוד. אפשר לספר סיפורים ולמלא את הארץ ספינים, אבל בסופו של דבר נתניהו לא הצליח להקים ממשלת ימין, בגלל התנגדות סער וליברמן, ובגלל ההתעקשות של בצלאל. מתחילת הדרך 7 המנדטים של ימינה היו חלק מגוש הימין, ללא תנאים וללא חרמות", כתבה בחשבון הפייסבוק שלה.

עוד אמרה שקד כי בנט הגיע נקי למו"מ. "אני הולכת עם נפתלי דרך ארוכה. נכנסנו יחד לחיים הציבוריים. אני לא בטוחה שיש תקדים לאמון שיש בינינו. אני רוצה להבהיר: נפתלי הגיע למשא ומתן עם נתניהו בידיים נקיות, בלב פתוח ובנפש חפצה. הוא ישב בישיבות ליליות, פגש את כל מי שיכל, הפך כל אבן, כדי שתקום ממשלת ימין. ראיתי זאת בעיני- הוא עשה כל שיבכולתו, וגם מעבר לכך, כדי שזה יקרה".

שקד כתבה כי היא יכולה להבין את הבלבול וגם את הכעס, "אבל לא אתן יד להשמצות פרועות: בנט אמר מההתחלה שינסה להקים ממשלת ימין וכך עשה. הוא גם אמר שיעשה כל מאמץ למנוע בחירות נוספות- וכך כעת הוא יעשה. כמו שאמרנו, תמיד נחתור ונעדיף ממשלת ימין".

שרת המשפטים לשעבר הזכירה את נאום בר אילן של נתניהו. "אנחנו אנשי ימין אידיאולוגים שאחראים לחלק מהמהפכה שהתרחשה פה בשנים האחרונות. הכנסו לשיח הפוליטי את ערך הריבונות כשנאום בר אילן היה המצפן, שינינו את השיח המשפטי משיח פרוגרסיבי לשיח שמרני, התחלנו להסדיר את ההתיישבות ושינינו את השיח מפינוי להסדרה. על כל הערכים האלה נעמוד, תמיד".

לסיום היא כתבה: "אני מכירה את נפתלי היטב ומאמינה בכנותו, באהבה הגדולה שלו לעם הזה, וביכולת שלו להתעלות ברגעי משבר. אנחנו פועלים יחד ובעזרת ה' נעשה ונצליח".