נתניהו תוקף את בנט ושקד: "אל תפרו את כל ההתחייבות שלכם"

לאחר שלא הצליח להקים ממשלה בעצמו והמנדט הוענק לח"כ לפיד, דורש נתניהו מבנט ושקד לא לחבור להקמת ממשלת שמאל, "רק בגלל האמביציה האישית של בנט להיות ראש ממשלה בכל מחיר - לשנתיים"

חדשות כיפה חדשות כיפה 05/05/21 19:41 כג באייר התשפא

נתניהו תוקף את בנט ושקד: "אל תפרו את כל ההתחייבות שלכם"
נתניהו, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

ראש הממשלה המכהן, בנימין נתניהו, מסר הערב (ד') את הצהרתו, לאחר שלא הצליח להקים ממשלה ב-28 הימים שהיו לו במסגרת המנדט שקיבל מהנשיא ראובן ריבלין. יו"ר יש עתיד, ח"כ יאיר לפיד, קיבל את המנדט ונתניהו בחר לתקוף את יו"ר ימינה ח"כ נפתלי בנט וח"כ איילת שקד, ודרש מהם שלא יקימו ממשלת שמאל עם לפיד. "זה מה שהבטחתם לציבור".

הנשיא ריבלין: "מעניק את המנדט לח"כ יאיר לפיד"

ראש הממשלה פתח ואמר: "נפתלי בנט דיבר היום על ממשלת אחדות. זו מכבסת מילים, ניסיון להטעות את הציבור. כולם יודעים שהוא מבקש להקים ממשלת שמאל מסוכנת. עם הורוביץ אפשר להגן על חיילי צה"ל מפני תביעות בית הדין הבינלאומי? הרי הורוביץ מסכים לתביעות הללו".

"עם לפיד אפשר להילחם בהסכם הגרעין? הרי הוא תקף אותי כהשלכתי להילחם נגד ההסכם המסוכן. עם מרב מיכאלי אפשר לחנך את ילדינו? היא קראה לא לשלוח את ילדינו לצה"ל. עם מרעאנה אפשר להגן על ההתיישבות? עם אביגדור ליברמן אפשר לדבר על אחדות? הרי הוא רק מטפח שנאה".

"האמת פשוטה", חזר ואמר נתניהו: "זו תהיה משלת שמאל מסוכנת. שילוב קטלני של חוסר דרך, חוסר יכולת וחוסר אחריות. בנט ושקד נשבעו בפני הציבור שהם לא ילכו לממשלה כזאת עם לפיד, מרצ והעבודה. בנט חתם על התחייבות כזאת יום לפני הבחירות, בשידור חי בטלוויזיה. עכשיו בנט ושקד עושים בדיוק את ההפך ומפרים אחת לאחת את כל ההבטחות שלהם. זאת הסיבה שח"כ עמיחי שיקלי, באומץ לב וביושרה, אמר היום שהוא לא מוכן להיות חלק מממשלה כזאת. רוב מוחלט של מצביעי ימינה, לפי סקר שפורסם אתמול, מתנגדים לממשלה כזאת, ויחד איתם רוב עצום של מצביעי הימין". 

ראש הממשלה פנה אל חברי ימינה ודרש מהם שלא להפר את הבטחת הבחירות שלהם. "נפתלי בנט, איילת שקד, וחברי הכנסת של ימינה - אל תעבדו על הציבור. אל תפרו את כל ההתחייבות שלכם, רק בגלל האמביציה האישית של בנט להיות ראש ממשלה בכל מחיר - לשנתיים". 

הוא הוסיף ואמר: "אם אתם מתייצבים עם הימין, אתם מכריעים את גורל המערכה. כשנקים יחד גוש ימין מוצק של 59 מנדטים - תהיה לנו ממשלה. עם גוש כזה, כשהברירה היא או ממשלת ימין או בחירות, יש כמה וכמה חברי כנסת מהימין שלמרות הכחשותיהם יצטרפו אלינו, נקים ממשלה ולא נצטרך ללכת לבחירות. בואו נקים יחד ממשלת ימין שתעמוד איתן מול האתגרים העומדים בפנינו. זה בידינו, זה בידיכם".

נתניהו הזכיר את שהציע לבנט שלשום, כי יכהן כראש ממשלה ראשון ברוטציה: "עכשיו אולי אתם גם מבינים למה הודעתי שלשום שאני נענה לדרישתו של בנט לכהן כראש ממשלה. אמרתי שאני מוכן לתת לו להיות ר"מ בשנה הראשונה של ממשלת הימין ועשיתי זאת כדי למנוע הקמת ממשלת שמאל מסוכנת. אלא שהתברר שבנט היה עסוק כל הזמן במו"מ עם לפיד על רוטציה של שנתיים".

"עכשיו התברר לנו שכל המטרה שלו היתה לבזבז את הזמן עד העברת המנדט ולהגיע לממשלה מסוכנת עם השמאל שבה יקבל שנתיים כראש ממשלה. אסור להקים ממשלת שמאל מסוכנת. בנט , שקד וכל חברי ימינה, חיזרו לימין ונקים יחד ממשלת ימין חזקה לישראל. זה מה שהבטחתם לציבור וזה מה שהציבור של הבוחרים שלכם ושלנו מצפה מכם".

 

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן