משרד הבריאות החליט: תוקף התו הירוק יוארך עד לסוף השנה

מנכ"ל משרד הבריאות, פרופ' חזי לוי, חתם על ההחלטה שמאריכה את תוקף התו הירוק עד דצמבר 2021, והסביר את המהלך: "לאור הירידה בתחלואה ולנוכח העובדה שנראה שהחיסון יגן עלינו לפחות עד סוף השנה"

חדשות כיפה חדשות כיפה 05/05/21 16:01 כג באייר התשפא

משרד הבריאות החליט: תוקף התו הירוק יוארך עד לסוף השנה
תו ירוק. יוארך עד סוף השנה, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

משרד הבריאות הכריע היום (ד') בשאלת תוקפו של התו הירוק, והחליט להאריך אותו עד לסוף השנה האזרחית הנוכחית - 2021. מנכ"ל משרד הבריאות, פרופ' חזי לוי חתם על ההחלטה והסביר: "לאור הירידה בתחלואה ולנוכח העובדה שנראה שהחיסון יגן עלינו לפחות עד סוף השנה. החלטנו, בהנחיית שר הבריאות, להאריך את תוקפו של התו הירוק למחוסנים ומחלימים עד דצמבר 2021".

מנכ"ל משרד הבריאות הוסיף, "אני שמח שהחיסון מגן עלינו ומאפשר לנו חזרה לשגרת חיים. אבל עלינו להקפיד ולשמור עדיין על זהירות, מסכות במרחבים סגורים ושמירת מרחק שכן אין עדיין מידע מלא לגביי יעילות החיסון בהגנה מפני חלק מהווריאנטים השונים. אני רוצה לקוות שנמשיך בשגרה ונוכל להתמיד באורך החיים הזה". 

במערכת הבריאות מדגישים כי על פי נתוני ההגנה שמעניקים החיסונים ולפי הדיונים לגבי זמן מתן מנת חיסון שלישית, נראה כי החיסונים יעניקו הגנה עד סוף השנה לפחות. ולכן תוקף אישורי התו הירוק הנם עד דצמבר 2021.