בנט ביקש את המנדט לעצמו | גוש השינוי ותקווה חדשה המליצו על לפיד

הנשיא ריבלין נועד עם לפיד ובנט שכל אחד מהם ביקש את המנדט להרכבת הממשלה לעצמו |ח"כ שקד מפעילה לחץ על נתניהו להמליץ על בנט ולהשאיר את המנדט בימין

מתן ליונס מתן ליונס, חדשות כיפה 05/05/21 12:27 כג באייר התשפא

בנט ביקש את המנדט לעצמו | גוש השינוי ותקווה חדשה המליצו על לפיד
בנט ולפיד אצל הנשיא, צילום: Olivier Fitoussi/Flash90     

28 ימי המנדט של נתניהו הגיעו לסופם ללא הצלחה, כעת בפני ריבלין עומדות שלוש אפשריות האם להעביר את המנדט ליו"ר יש עתיד, יו"ר ימינה או להעביר אותו לכנסת. 

בנט בבית הנשיא 

בעקבות פקיעתו של המנדט אשר ניתן לראש הממשלה, ח״כ בנימין נתניהו, פנה הבוקר (ד') מנכ"ל בית הנשיא הראל טובי אל ראשי הסיעות שבכנסת להודיע על המועמד שהם ממליצים עליו לקבל את המנדט להרכבת הממשלה. ריבלין נפגש עם ח"כ איר לפיד וח"כ נפתלי בנט במטרה להגיע להחלטה עוד היום על המועמד שיקבל את המנדט.

יו״ר "יש עתיד" ח״כ יאיר לפיד נועד ראשון עם נשיא המדינה והבהיר כי הוא עומד מאחורי בקשתו לקבל את המנדט להרכבת הממשלה. לעומת זאת, יו״ר "ימינה" ח״כ נפתלי בנט נועד לאחר מכן עם נשיא המדינה והבהיר כי הוא עומד מאחורי בקשתו לקבל את המנדט להרכבת הממשלה. 

יתר המפלגות התחילו להמליץ על המועמד שלהם, כחול לבן בראשות השר בני גנץ, הגישה לנשיא המדינה את המלצתה על ח״כ יאיר לפיד, יו״ר יש עתיד כמועמד לקבלת המנדט להרכבת ממשלה. כזכור, גם תקווה חדשה בראשות ח"כ גדעון סער המליצה על לפיד בניגוד לסבב הפגישות הקודם בו לא המליצה על אף מועמד. 

מפלגת העבודה המליצה לנשיא המדינה מר ראובן (רובי) ריבלין, להטיל את המנדט גם כן על יו"ר יש עתיד ח"כ יאיר לפיד. יו"ר מפלגת העבודה ח"כ מרב מיכאלי: "אני קוראת לראשי כל המפלגות הרלוונטיות - תבחרו בלאומי על פני האישי, אל תפחדו, ובואו נקים ממשלה."

ח"כ איילת שקד מפעילה לחץ על נתניהו להמליץ על בנט ולהשאיר את המנדט בימין. ההחלטה שהמנדט יהיה בימין מצטרף למכתבו של ח"כ עמיחי שיקלי שהודיע לבנט כי הוא לא מתכוון לתמוך בממשלה בראשות לפיד והשמאל. 

בינתיים הולכות וגוברות הקריאות בתוך הליכוד לכנס את מזכירות התנועה כדי לדון במצב שנוצר. תמרור ההזהרה לנתניהו נדלק. ‏בכיר בליכוד לאנה ברסקי: "ההחלטה שלא להמליץ על בנט שהתקבלה אמש , עלולה להיות בכייה לדורות כי אם הליכוד היה ממליץ על בנט, אין לנשיא אפשרות חוקית להעביר את המנדט ללפיד.

 

לפיד וריבלין

לפיד וריבליןצילום: חיים צח / לע"מ

 

בנט וריבלין

בנט וריבליןצילום: חיים צח / לע"מ

איילת שקד.

איילת שקד.צילום: פלאש 90