שוב התפרעויות בשייח' ג'ראח: יהודייה תושבת השכונה נפצעה

הפרות הסדר במזרח ירושלים הובילו לעימותים בין התושבים הערבים לכוחות המשטרה ומשמר הגבול, במהלכן נעצרו שני חשודים ביידוי אבנים לעבר השוטרים. חבר הכנסת בן גביר מאיים: "אקבע את לשכתי הפרלמנטרית במקום"

ישי אלמקייס ישי אלמקייס, חדשות כיפה 04/05/21 08:57 כב באייר התשפא

שוב התפרעויות בשייח' ג'ראח: יהודייה תושבת השכונה נפצעה
התפרעויות במזרח ירושלים. ארכיון, צילום: Jamal Awad/Flash90

במהלך הפרות סדר אמש (ב') של תושבים ערבים ממזרח ירושלים בשכונות שייח' ג'ראח ושמעון הצדיק, יהודייה תושבת השכונה נפגעה מאבן ונזקקה לטיפול רפואי ופינוי לבית החולים. המחאה בהשתתפות עשרות מתושבי האזור הערבים, הפכה להפרת סדר, תוך חסימת צירי תנועה ויידוי אבנים ובקבוקים לעבר כוחות המשטרה.

כוחות המשטרה ומשמר הגבול החלו לפזר את המפגינים תוך שימוש באמצעים לפיזור הפגנות. במהלך הפרת הסדר נעצרו שני חשודים בגין יידוי אבנים ותקיפת שוטרים. 

השר לענייני ירושלים ומורשת, הרב רפי פרץ גינה את ההתפרעויות: "מה שקורה בימים האחרונים בשכונת שמעון הצדיק מחייב פעולה נחרצת ומהירה של המשטרה. לא יתכן שתושבים יספגו שם אלימות רק בגלל שהם יהודים. בשכונה יש בתים של יהודים. בית המשפט פסק את זה. האלימות הזו חייבת להיפסק בהקדם. מחזק את התושבים במקום ואפעל להגברת הביטחון בשכונה".

בן גביר. יעביר את לשכתו לשכונת שמעון הצדיק?

בן גביר. יעביר את לשכתו לשכונת שמעון הצדיק?צילום: Olivier Fitoussi/Flash90     

חבר הכנסת איתמר בן גביר התייחס לאירועי הלילה: "הכתובת מזמן על הקיר, סבל התושבים בשכונת שמעון הצדיק לא פוסק. יידויי אבנים, צעקות ואיומים. עכשיו יש גם פצועה מיידוי אבנים שפונתה לבית החולים. משטרת ישראל ומערכת המשפט חייבים להפנים שמדובר בקבוצת פורעים טרוריסטים צמאי דם ושטופי שנאת יהודים. חייבים לנהוג ביד קשה ולהחמיר בענישה. רק הרתעה תביא להפסקת הטרור. אם המצב לא יטופל והמשטרה תגיע לעשות סדר, אקבע את לשכתי הפרלמנטרית במקום. אולי זה מה שישכנע את בכירי המשטרה להחליט שחייבים לעשות סדר ולפעול בשטח".