ירון לונדון על האסון במירון: "אינני עצוב, מבחינתי זה כמו אסון בסין"

העיתונאי ומנחה הטלוויזיה לשעבר, עורר פרובוקציה כשהתייחס לאירוע הקשה בהילולה בציון הרשב"י, והסביר: "יש כאן חוסר אחריות של ציבור שחשוב לו יותר להתגודד ולהתפלל לאדם שחי לפני כמעט 2,000 שנה, אני לא שותף לתרבות הזאת"

חדשות כיפה חדשות כיפה 03/05/21 19:24 כא באייר התשפא

ירון לונדון על האסון במירון: "אינני עצוב, מבחינתי זה כמו אסון בסין"
ירון לונדון. עורר פרובוקציה, צילום: Moshe Shai/FLASH90

ימים ספורים בלבד אחרי האסון במירון, וכשרק היום (ב') נקבר ההרוג האחרון מהאירוע הקשה, העיתונאי ומנחה הטלוויזיה לשעבר ירון לונדון סיפק התבטאות חסרת רגישות נגד המגזר החרדי, שרוב ההרוגים באסון הגיעו ממנו. 

בפוסט בפייסבוק שפרסם לונדון אתמול, הוא טען כי אינו חש, "כמעט כלום", לנוכח האסון,והוסיף כי הוא, "מביע צער לשם נימוס". היום (ב') התראיין לונדון לדב גילהר בכאן 11, וניסה להסביר את אותו פוסט, בסדרת התבטאויות אומללות נוספות: "אנחנו לא בני עם אחד", אמר העיתונאי לשעבר, "אני מנסה להזדהות ולכאוב את כאבם, ואני מצליח כשאני רואה את הכאב הפרטי, אבל אין לי את ההשתתפות עם האבל של הקולקטיב החרדי".

המנחה לשעבר מהתאגיד, שסיפק בתכנית שהנחה יחד עם גאולה אבן והורדה מהמסך לאחר שורת התבטאויות שלו, הוסיף ואמר: "כאשר שר הפנים אומר שזוהי גזרת שמים, במקרה הזה הוא אשם, אין כאן שום גזירת שמים, יש כאן חוסר אחריות של ציבור שחשוב לו יותר להתגודד ולהתפלל לאדם שחי לפני כמעט 2,000 שנה. הם באים להתפלש על הקבר שלו בתקווה שהוא יעשה ניסים ויושיע את עם ישראל. אני לא שותף לתרבות הזאת, אנחנו שותפים לשני תרבויות שונות".

לונדון סיכם: "אני לא מתעב אותם בכלל, אני רק חש כלפיהם כמו קורבנות הצונאמי בג'אווה. אני כואב את כאבם של בני אדם, אבל אני לא חש איתם הזדהות קולקטיבית. החרדים הם לא בני עמי, זה כמו אסון בסין לדעתי".