היועמ"ש: אין מניעה משפטית להקמת ועדת חקירה לאסון מירון

למרות הקשיים המשפטיים בממשלת מעבר, מנדלבליט מבהיר כי אין מניעה משפטית להקמת ועדת חקירה ממלכתית שתחקור את האסון שבו נהרגו 45 אנשים. גנץ: "זו חובתנו"

חדשות כיפה שירה שור, חדשות כיפה 03/05/21 16:59 כא באייר התשפא

היועמ"ש: אין מניעה משפטית להקמת ועדת חקירה לאסון מירון
האסון המירון, צילום: David Cohen/Flash90

היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט הבהיר כי אין מניעה משפטית להקמת ועדת חקירה ממלכתית שתחקור את אסון מירון. את חוות הדעת נתן מנדלבליט בעקבות בקשתו של ח"כ בני גנץ, שר המשפטים ויו"ר כחול לבן, בעניין הסמכות של ממשלת מעבר לקבל החלטה שכזו.

היועמ"ש השיב בחוות דעתו לשר גנץ כי למרות הקשיים המשפטיים בממשלת מעבר, הם אינם עולים כדי מניעה משפטית להקמת ועדת חקירה ממלכתית שתחקור את האסון שבו נהרגו 45 אנשים, "ואף יש בהקמת ועדת חקירה ממלכתית משום יתרונות לא מבוטלים בכל הקשור לחקירת האירוע על מכלול היבטיו".

 

מנדלבליט

מנדלבליטצילום: פלאש 90

 

בתוך כך, השר גנץ הבהיר את חשיבות הקמת ועדת החקירה במהלך נאומו היום (ב') בדיון האבל בכנסת בעקבות האסון במירון. "אין תפקידה של חקירה בהכרח רק למצוא אשמים", אמר גנץ, "אלא חובה ובעיקר חובה לממש את המחויבות שלנו בלמידה מערכתית שלנו מתוך האירוע הזה ודומים לו. זוהי חובה לאומית, וזהו גם צו מוסרי עבור הקורבנות שמותם לא יהיה לשווא".

עוד הוסיף השר גנץ: "חובתנו להפוך את האסון הלאומי מנקודת שבר לנקודת שינוי. עבור כולנו האסון הזה הוא גם קריאה דחופה להחזרתה של הממלכתיות. מדינת ישראל לא יכולה להרשות לעצמה להתפרק לאוטונומיות שבהן איש הישר בעיניו יעשה".

 


להורדת הקובץ