פרסום ראשון | מסתמן: רע"מ תתמוך בממשלה, סמוטריץ וסטרוק יתפטרו

תפנית דרמטית בהרכבת הממשלה. ביממה הקרובה יופעל לחץ על רבנים בציונות הדתית לתמוך בממשלה הנסמכת על רע"מ, במקרה שכזה חברי הכנסת בצלאל סמוטריץ' ואורית סטרוק יתפטרו על מנת שלא לתמוך במהלך ולהפר את הבטחתם לציבור. הציונות הדתית: זה קשקוש מוחלט

מאיר כהן מאיר כהן, חדשות כיפה 03/05/21 09:33 כא באייר התשפא

פרסום ראשון | מסתמן: רע"מ תתמוך בממשלה, סמוטריץ וסטרוק יתפטרו
סמוטריץ' וחברי הציונות הדתית בשער שכם, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

פחות מיומיים לסיום המנדט של בנימין נתניהו, ונראה כי נתניהו קרוב לפריצת דרך משמעותית בדרך להרכבת ממשלת מיעוט בתמיכת רע"מ. כאמור, מחר (ג) מסתיים המנדט של נתניהו, ופריצת דרך שכזו תוצג בפני נשיא המדינה כהתקדמות משמעותית במשא ומתן על מנת שיעניק הארכה לנתניהו.  

בהמשך למכתבו של הרב טאו שתומך בהצטרפותם של רע"מ לממשלה בטענה של "קידוש השם", מופעל לחץ מסיבי על רבנים נוספים בציונות הדתית שיתמכו גם הם במהלך ובכך יכשירו את כניסתם של מפלגת הציונות הדתית לממשלה שנתמכת על ידי מפלגת רע"מ, בין הרבנים עליהם מופעל הלחץ הם הרב דרוקמן, הרב שפירא, הרב שילת, הרב סבתו, והרב פנדל, וכן הרב שמואל אליהו שכבר רמז בעבר על תמיכה בממשלה שכזו.

נכון לעכשיו, במידה ובנט יצטרף לממשלת ימין בראשות נתניהו, יחד עם התמיכה של אבי מעוז מהציונות הדתית, ראש הממשלה, נתניהו צריך עוד 3 קולות מתוך הציונות הדתית להקמת ממשלת ימין. גורמים בציונות הדתית אומרים כי יו"ר הציונות הדתית ח"כ סמוטריץ' וחברתו למפלגה אורית סטרוק לא מתכוונים להתפשר, ומתכננים להתפטר מהכנסת ולא לקחת חלק בתמיכה בממשלה כזו. מי שיכנסו במקומם לכנסת הם הבאים אחריהם ברשימה: סנבטו איינאו אוריאל ועטיה אליהו. 

גורמים בימין ובציונות הדתית, כבר יצרו קשר עם המועמדים החדשים לכנסת כדי לברר את מה  עמדתם, והאם הם יהיו מוכנים לתמוך בממשלת ימין עם רע"מ והאם יהיו מוכנים להיכנס לזמן קצר.

על פי המתווה בציונות הדתית מתכננים מהלך בו, ברגע שתוקם ממשלת ימין בתמיכת רע"מ, חברי הכנסת סמוטריץ' וסטרוק יתפטרו, ולאחר הקמת הממשלה, נתניהו יפעל למצוא עריקים ממפלגות אחרות או לחלופין תקווה חדשה יצטרפו לממשלה שכזו, ואז ח"כ סמוטריץ' וח"כ סטרוק יחזרו לממשלה כשרים, בממשלה ימנית מלאה וללא תמיכת רע"מ.

ממפלגת הציונות הדתית מסרו בתגובה: "זהו קשקוש מוחלט. הציונות הדתית תעשה הכל כדי לוודא שלא תקום ממשלה בתמיכת תומכי מחבלים. זו אופציה לא לגיטימית, לא בימין ולא בשמאל."
בקרב המועמדים החדשים מכחישים את הדיווח ומודיעים שאף הם יתפטרו במידה ותגיע הצעה לתמוך בממשלה שמסתייעת ברע"מ.