המפכ"ל מגבה את השוטרים שהיו במירון: "פעלו שעות ארוכות בנחישות להצלת חיים"

באגרת אותה העביר רב ניצב יעקב שבתאי לכלל שוטרי ושוטרת משטרת ישראל, כתב: "אני פונה לכל אחת ואחד מכם השוטרים והמפקדים, ומחזק ידיכם כמי שעמלים לילות כימים, לביצוע כלל המשימות מתוך שליחות, הקרבה וסיכון עצמי. אני סומך עליכם"

חדשות כיפה חדשות כיפה 02/05/21 12:42 כ באייר התשפא

המפכ"ל מגבה את השוטרים שהיו במירון: "פעלו שעות ארוכות בנחישות להצלת חיים"
שוטרים מעניקים סיוע לאחר האסון, צילום: Avshalom Sassoni/Flash90

המפקח הכללי של משטרת ישראל, רב ניצב יעקב שבתאי פנה היום (א') באיגרת לכלל השוטרים והמפקדים במשטרה בעקבות האסון הנורא במירון, בו נהרגו 45 בני אדם ועוד 150 נפצעו. בשל האירוע ויום האבל הלאומי שהוכרז בעקבותיו, המשטרה הורידה הבוקר את כל הדגלים בתחנות ובבסיסים לחצי התורן ובמהלך היום יקיימו בארגון שיחות ותכנים ברוח יום האבל הלאומי. 

האסון במירון: ראש אגף חקירות ומודיעין במח"ש יעמוד בראש החקירה

"ליבנו עם משפחות ההרוגים באסון. משטרת ישראל כולה משתתפת באבלם ובצערם העמוק, ומאחלת החלמה מלאה לפצועים. אובדן חיי אדם בהתכנסות שמהותה שמחה ותפילה, הוא אירוע קשה לכולם, ובוודאי לנו כאנשי משטרה, אשר אמונים על שלומו ובטחונו של האזרח בשגרה ובחירום", כך פתח המפכ"ל את מכתבו לשוטרים.

עוד הוא כתב: "אנו חותרים לחקר האמת, ולהפקת לקחים מושכלת ומאוזנת של כלל הגורמים המעורבים באירוע מורכב זה. כך נהגה תמיד משטרת ישראל. כך נוהג ארגון שערכיו הם נר לרגליו, ארגון שלא מתפשר על סטייה מערכים ומנורמות מקצועיות".

המפכ"ל. מגבה את השוטרים

המפכ"ל. מגבה את השוטריםצילום: Yonatan Sindel/Flash90

המפכ"ל תמך וחיזק את השוטרים: "אנו ארגון חזק ויציב, שהוכיח לאורך השנים, כי הוא יודע לצלוח משברים מסוגים שונים. מחובתנו להמשיך לתפקד ברף גבוה, אל מול כלל המשימות והאתגרים אשר לפתחינו, לטובת בטחון הציבור ואיכות חייו. השוטרים והשוטרות שפעלו במירון, פעלו שעות ארוכות, לצד צוותי הרפואה, החרום וההצלה, בעין דומעת, בתושייה ובנחישות להצלת חיים".

"אני פונה לכל אחת ואחד מכם השוטרים והמפקדים, ומחזק ידיכם כמי שעמלים לילות כימים, לביצוע כלל המשימות מתוך שליחות, הקרבה וסיכון עצמי. אני סומך עליכם. אין לי ספק בעמידתנו באתגרים שלפתחנו, למען יידע כל אזרח, כי במשטרת ישראל משרתים שוטרים המבצעים תפקידם בשליחות, באמונה ובמסירות אין קץ".

לסיום כתב המפכ"ל: "ביום זה, אשר הוכרז כיום אבל לאומי, נוריד את דגלי המדינה לחצי התורן, נושיט יד חמה ומחבקת למשפחות השכולות, ונישא תפילה להחלמה מהירה של הפצועים. נרכין ראש לזכר הנספים".