אסון במירון: 45 הרוגים, 150 פצועים בשל הדוחק בהילולה במירון

שרשרת נפילות של אנשים במתחם ההדלקה הצפוף, היא מה שהובילה לאסון הכבד. כל הנפגעים פונו לבתי החולים, המשטרה חסמה את הכניסה למתחם | המשפחות מגיעות לזהות את יקיריהן באבו-כביר

חדשות כיפה חדשות כיפה 30/04/21 07:09 יח באייר התשפא

אסון במירון: 45 הרוגים, 150 פצועים בשל הדוחק בהילולה במירון
אסון במירון, צילום: דוד כהן פלאש 90

חגיגות ל''ג בעומר בציון הרשב''י במירון, הפכו לאסון, כשטריבונה עם עשרות אנשים עליה - קרסה. חובשים ופראמדיקים של מד"א העניקו  במקום טיפול רפואי לעשרות נפגעים ומחוסרי הכרה, למקום הוזנקו מסוקי יחידת 669 הצה"לית, שפינו את הפצועים לבתי החולים זיו בצפת, למרכז הרפואי לגליל בנהריה ורמב"ם בחיפה.

מבדיקה ראשונית של המשטרה עולה כי ככל הנראה, האירוע הקשה החל לאחר שמספר אנשים מעדו במדרגות במתחם ההדלקה של חסידות "תולדות אהרון", הפילו את האנשים שעמדו לפניהם ויצרו מפולת אנשים שהובילה לאסון המחריד.

בהלה נוספת נוצרה עקב העומס הגדול על רשת התקשורת הסלולרית במקום, מה שהותיר בני משפחה רבים של המשתתפים מודאגים לגורלם של יקירהם שיצאו להילולה בהר. אלפי אזרחים נוספעם שהיו בדרכם למירון,  לא יוכלו להיכנס למתחם זאת לאחר שהמשטרה הכריזה הלילה על אירוע רב נפגעים וחסמה את הכניסה למתחם.

בתי החולים פתחו קווי חירום, מספרי הטלפון של המורדים: נהריה 1255141, זיו 1255161, פוריה 1255162, רמב"ם 1255144.

שר הבריאות יולי אדלשטיין אמר בעקבות האסון כי  הוא ומשרדו עוקבים משעות הלילה אחר האסון והוסיף "בתי החולים וארגוני ההצלה עושים עבודת קודש לטפל בנפגעים. לבנו עם משפחות ההרוגים בשעה קשה זו. אני מחזק את ידי הרופאות והרופאים, האחיות והאחים, הפרמדיקים והמתנדבים על עבודת הקודש שנעשית גם ברגעים אלו".

ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס גם הוא בהלך הלילה לדיווחים הקשים מהר מירון: "אסון כבד בהר מירון. כולנו מתפללים לרפואת הנפגעים. אני מבקש לחזק את כוחות ההצלה הפועלים במקום". הנשיא ראובן (רובי) ריבלין אמר: "בחרדה גדולה אני עוקב אחר הדיווחים ממירון ומתפלל לרפואת הפצועים. אל נא רפא נא להם".

 

האסון במירון

האסון במירוןצילום: דוד כהן, פלאש 90

האסון במירון

האסון במירוןצילום: דוד כהן, פלאש 90

האסון במירון

האסון במירוןצילום: דוד כהן, פלאש 90