עמית סגל: דרישות בנט וסער - תוקעות את המשא ומתן

פרשן חדשות 12 טוען כי "ימינה" דורשת את משרד המשפטים לאיילת שקד, ו"תקווה חדשה" את תיקי הביטחון והאוצר, דבר שגרם לעצירת המגעים מצד מפלגות המרכז והשמאל שחוששות לאי שיוויון בממשלה האחדות העתידית

חדשות כיפה חדשות כיפה 29/04/21 20:10 יז באייר התשפא

עמית סגל: דרישות בנט וסער - תוקעות את המשא ומתן
סער ובנט. הדרישות שלהם תוקעות את המגעים, צילום: Miriam Alster/Flash90

חמישה ימים בלבד נותרו עד לפקיעת המנדט של בנימין נתניהו להקמת ממשלה, וראשי מפלגות "השינוי", פועלים ביניהם להקמת ממשלת אחדות. הפרשן הפוליטי של חדשות 12, עמית סגל, מפרסם הערב (ה') מהן דרישותיהם של ימינה ותקווה חדשה, וטוען כי הן אלה שגורמות לתקיעת המשא ומתן.

סגל פרסם כי מפלגתו של נפתלי בנט דורשת לקבל את תיק המשפטים, שיאויש שוב על ידי איילת שקד,  דבר שיגרום לגדעון סער לדרוש את תיקי הביטחון והאוצר. דרישות אלה גורמות לעצירת המגעים עם המפלגות האחרות, בשל העובדה שמדובר בשלושה מארבעת התיקים הבכירים, שיהיו בידי מפלגות הימין בממשלת האחדות העתידית.

אתמול פורסם כי מפלגות "השינוי" נוטות להסכים להצעה לפיה הממשלה העתידית תכלול 23 שרים וראש ממשלה, סך הכול - 24 תפקידים שיחולקו באופן שווה, קרי, שמונה שרים לכל גוש ימין, מרכז ושמאל. 

לפי התכנית, שתנסה לחבר בין המפלגות השונות וליצור שיוויון בממשלה שתוקם, נפתלי בנט וגדעון סער ייחשבו לאגף הימין, בני גנץ ואביגדור ליברמן למרכז, ויאיר לפיד, ניצן הורוביץ ומרב מיכאלי לאגף השמאל.

לפי חישוב זה, תקווה חדשה וימינה שמונות 13 חברי כנסת בלבד, יקבלו 8 תפקידי שרים, כחול לבן וישראל ביתנו יקבלו שמונה תיקים על 15 המנדטים שברשותם, ויש עתיד, מרצ והעבודה שכוללות 30 חברי כנסת, יקבלו רק 8 תיקים, דבר שעלול להביא להתנגדות מצידם.