לפיד מבהיר: "נעשה הכול כדי לסגור ממשלת אחדות"

יו"ר יש עתיד הצטרף לבנט וסער שטענו כי פניהם לממשלת אחדות למרות הפערים, וקרא להם לגלות אחריות: "אני מכיר בזה שבימים הקרובים נצטרך לעשות החלטות קשות"

ישי אלמקייס ישי אלמקייס, חדשות כיפה 26/04/21 14:55 יד באייר התשפא

לפיד מבהיר: "נעשה הכול כדי לסגור ממשלת אחדות"
יאיר לפיד. "בימים הקרובים נצטרך לעשות החלטות קשות", צילום: פלאש 90, נעם רבקין פנטון

ראש האופוזיציה, יו"ר יש עתיד יאיר לפיד התייחס היום (ב') בפתח ישיבת הסיעה, למאמצים להקמת ממשלת אחדות יחד עם גדעון סער ונפתלי בנט, והבהיר כי הוא מודע לקשיים, אך כל השותפים צריכים לגלות אחריות כדי למנוע בחירות חמישיות.

"מדינת ישראל צריכה ממשלה במשרה מלאה", אמר לפיד, "אלו מפלגות מאוד שונות, אבל על הבסיס כולנו מסכימים. כולנו מאמינים שצריך להילחם בשחיתות. מאמינים בשלטון הגון, מתפקד, שישקיע בדברים שבאמת חשובים: בכיתות של הילדים שלנו, בבתי חולים, בכלכלה הישראלית".

יו"ר יש עתיד הוסיף ותקף את נתניהו: "זה ההבדל בינינו לבין נתניהו. נתניהו רוצה בחירות חמישיות ואנחנו רוצים להקים ממשלה. הוא רוצה לייצר עוד מריבות וסכסוכים, כי מזה הוא חי. אנחנו מנסים לייצר פה ממשלה שתאחד, תרגיע, תנקה את המערכת, תלך לעבוד. אני שומע את ההטרלות של נתניהו בימים האחרונים. זו בדיוק הסיבה שהוא צריך כבר ללכת. כי הוא הפך להיות אדם שכל המהות שלו זה לעשות תרגילים פוליטיים ולגרום לנו לריב. אסור שזה יקרה".

"אם הוא יצליח לגרור אותנו לבחירות חמישיות זה יהיה אסון למדינת ישראל. עוד חודשים על גבי חודשים של אלימות, של הרס כלכלי, של שנאת אחים", אמר לפיד ופנה לסער ובנט: "אני קורא לכל השותפים, בואו ניקח אחריות ונעשה את זה. בימים הקרובים נצטרך לעשות החלטות קשות, אני מכיר בזה, אבל אם כולם יגלו מנהיגות ואחריות אפשר תוך שבוע לסגור הכל. אנחנו מצדנו נעשה הכל כדי לסגור ממשלה. כי זה מה שהמדינה צריכה. מדינת ישראל צריכה ממשלת אחדות מתפקדת. אנחנו חייבים את זה לאזרחי ישראל".

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן