ריבלין: "תקופה ארוכה אנו חיים באשליית תפקוד חוקתי - אמש קרסה גדר נוספת"

נשיא המדינה התייחס לסאגת מינוי שר המשפטים וטען: "אנחנו חייבים לחזור ליסודות לפיהן על הממשלה של כולנו לשרת את האזרחים, ולא לדרוש מהאזרחים לשרת את הממשלה". את הדברים אמר ריבלין במפגש בין-דתי באבו גוש

ישי אלמקייס ישי אלמקייס, חדשות כיפה 28/04/21 20:37 טז באייר התשפא

ריבלין: "תקופה ארוכה אנו חיים באשליית תפקוד חוקתי - אמש קרסה גדר נוספת"
הנשיא ריבלין, צילום: Flash90

הסערה שהתרחשה בישיבת הממשלה אתמול (ג') סביב הניסיון למנות שר משפטים כבר שככה, אך הערב (ד') הנשיא רובי ריבלין נכח במפגש בין-דתי באבו גוש והתייחס לסאגה שבאה לסיומה היום עם מינוי יו"ר כחול לבן בני גנץ לתפקיד.

"נס קיומה של מדינת ישראל היה ועודנו תוצר של עמל כפיים אליו כולנו מחוייבים והוא מושתת בין השאר על אדני החוק: מינהל תקין משפט וצדק", אמר הנשיא, והוסיף כי "כבר תקופה ארוכה שאנחנו חיים באשליית תפקוד חוקתי בין מערכת בחירות אחת לאחרת, אך נדמה שאמש קרסה גדר נוספת. אנחנו חייבים לחזור ליסודות לפיהן על הממשלה של כולנו לשרת את האזרחים, ולא לדרוש מהאזרחים לשרת את הממשלה". 

במפגש לקחו חלק שגרירי צרפת, מרוקו, מצרים, ירדן ואיחוד האמירויות, הרב הראשי האשכנזי דוד לאו, נציג העדה הנוצרית, וראשי המועצות של מבשרת ציון, הר אדר, קרית יערים ומטה יהודה. הנשיא פתח את דבריו באיחולים לרגל חודש הרמדאן: "המקורות היהודיים אומרים על ירושלים, שהיא 'עושה את כולם חברים', מחברת את כולנו, בדיוק כמו שאנחנו יושבים כאן, חברים ומחוברים. אנשי אבו-גוש, ידועים בקבלת הפנים שלכם והכנסת האורחים שלכם. יחסי השותפות והאחווה ביננו מתמשכים שנים ארוכות, עוד מהימים שלפני הקמתה של המדינה היהודית והדמוקרטית, הבית של כולנו. תמיד הייתם מופת של מתינות, של רדיפת שלום, של אהבת אדם ואהבת החיים השלווים והרגועים שיפים כל כך למקום, לנוף הזה".