שיתוף הפעולה המפתיע של "שלוה" ומג"ב

ראשי משמר הגבול העניקו את תגי סיכות הלוחם שלהם לשני בוגרים מארגון "שלוה" המשרתים שירות מיוחד במשמר הגבול. השניים הופתעו כשהמפקדים העניקו להם תגי שם חדשים

ישי אלמקייס ישי אלמקייס, חדשות כיפה 28/04/21 16:24 טז באייר התשפא

שיתוף הפעולה המפתיע של "שלוה" ומג"ב
בוגרי שלוה עם מפקדי מג"ב, צילום: דוברות המשטרה

סגל הפיקוד הבכיר של משמר הגבול בראשותו של מפקד מג"ב, ניצב אמיר כהן ביקרו היום (ד') בארגון שלוה בירושלים כחלק מקשר מיוחד שקיים בין הארגונים במסגרתו משרתים בוגרי הארגון בשירות משמעותי במג"ב במסגרת תכנית "עולים בדרגה". 

ארגון שלוה פועל במשך 30 שנה במטרה לטפל בילדים עם מוגבלויות ולסייע לבני משפחותיהם בהתמודדות עם המורכבויות הכרוכות בגידולם, תוך כדי שילובם בחברה. השותפות בין ארגון שלוה לטיפול ושילוב ילדים ואנשים עם מוגבלויות ובין משמר הגבול, היא כבר שותפות ותיקה שמחברת בין העשייה היומיומית של שני הארגונים, בין לוחמים לילדים עם מוגבלויות, בין התנדבות לשירות משמעותי.  

במהלך הביקור פגש ניצב כהן את הבוגרים של שלוה מתכנית 'עולים דרגה' אשר משרתים במג"ב ואף העניק להם את סיכת הלוחם שלו וגם של סגן מפקד מג"ב. בנוסף, המפקד ושרשרת הפיקוד התנדבו בתכניות השונות ואף יצרו יצירה מיוחדת עם בוגרי שלוה במרכז התעסוקה. 

מפקד מג"ב, ניצב אמיר כהן אמר בביקור: "הביקור בשלוה מרגש ומעצים כל פעם מחדש. אני מתחייב להמשיך ולחזק את הקשר שנוצר בין מג"ב לשלוה ולהגדיל את מספר המשרתים בחיל מתוך אמונה גדולה ביכולת שלנו להעניק לאותם בוגרים סביבה תומכת המאפשרת את השתלבותם המלאה בחברה. התרומה היא לא חד צדדית ואינה מסתיימת בכך מכיוון שלוחמי מג"ב שמגיעים לשלוה ונחשפים לאותם ילדים, יוצאים נתרמים ומחוזקים מאוד. החשיפה לילדים המיוחדים ולצרכים שלהם לצד ליבם הענק והחם בהכרח הופכים את הלוחמים לאזרחים טובים יותר".

שוטרי מג"ב בפעילות עם ילדי "שלוה"

שוטרי מג"ב בפעילות עם ילדי "שלוה"צילום: דוברות המשטרה

בארגון שלוה בירכו על העבודה המשותפת: "השותפות של מג"ב עם שלוה החלה עוד בתקופתו של מפכ"ל המשטרה רב-ניצב קובי שבתאי בעת שכיהן כמפקד מג"ב, וממשיכה במלוא העוצמה והרגש עם רוח המפקד החדש והמדהים אמיר כהן. החיבור עם מג"ב לאורך השנים הוא מקור לגאווה גדולה ומבטא את הרגישות החברתית והערכים הנעלים של הלוחמים והמפקדים היקרים".