סדקים בימינה? עמיחי שיקלי התבטא נגד חברת מפלגת העבודה

בעיצומם של ימים פוליטיים נפיצים, חבר הכנסת מימינה תוקף בציוץ בטוויטר את נאומה של חברת הכנסת ממפלגת העבודה - שותפה קואליציונית בטוחה בממשלת השינוי, שהשוותה בין סבל העם היהודי בשואה לבין הנכבה. מתחזקת ההשערה כי בימינה אין תמימות דעים לגבי השותפים החדשים מהשמאל הקיצוני

עדיאל שביט עדיאל שביט, חדשות כיפה 28/04/21 14:47 טז באייר התשפא

סדקים בימינה? עמיחי שיקלי התבטא נגד חברת מפלגת העבודה
סגור על ממשלת שינוי? עמיחי שיקלי, צילום: Olivier Fitousi/Flash90

6 ימים נותרו למנדט של נתניהו, וככל שעובר הזמן נראה כי הסיכוי להקמת ממשלת ימין הולך ומתרחק. בכל הקשור להקמת כל ממשלה  - בין ימין ובין שינוי, העיניים נשואות בעיקר למפלגת ימינה שעשויה לקבוע מי יהיה ראש הממשלה הבא.

אך בכל הנוגע לימינה עמדותיהם עמומות ולא ידוע האם הם באמת מעדיפים ממשלת ימין, או ממשלת אחדות. כל נציגי המפלגה מצויים ב'עוצר ראיונות', המונע מחברי הרשימה להתראיין, להביע את עמדותיהם, ולענות על שאלות לציבור, למעט הבלחות ברשתות החברתיות, שם ניתן להבין את הלך הרוח בקרב נציגי המפלגה.

דוגמה לכך ארעה אמש (ג'), בדיון סביב נאום הבכורה של ח"כ איבתיסאם מראענה ממפלגת העבודה. העיתונאי אריק בנדר שיבח את הנאום והיחס שניתן בו לסבל של החברה הפלשתינית בימי הקמת המדינה ומלחמת העצמאות, אך דברי השבח קיבלו גינוי מחבר הכנסת עמיחי שיקלי מימינה.

שיקלי התרעם על ההשוואה של מראענה בין סבלם של הפלשתינים בהקמת המדינה, לבין סבלם של היהודים בשואה: "התעוזה לערוך הקבלה בין טבח שישה מיליון חפים מפשע לבין תבוסת הפלסטינים במלחמת שמד שיזם המופתי הנאצי חאג׳ אמין אל חוסייניי (וצבאו גי׳אהד אלמקאדס) ועוד מעל בימת כנסת ישראל היא בהחלט מדהימה".

הציוץ של שיקלי, והתמיכה של סמוטריץ

הציוץ של שיקלי, והתמיכה של סמוטריץ'צילום: צילום מסך

בימים אלו מפלגת ימינה מנהלת משא ומתן כפול עם שני הגושים להקמת ממשלה, כאשר גוש השינוי כולל את מפלגת העבודה. דבריו של שיקלי מראים כי המציאות בה מפלגת ימינה חוברת לקואליציה עם מפלגת העבודה נמצאת מראענה לא נוחה לו, מראענה הייתה לאורך כל תקופת הבחירות כמי שסומנה כקו אדום להקמת ממשלה.

דברי הביקורת של שיקלי קיבלו חיזוק גם מצד יו"ר הציונות הדתית, בצלאל סמוטריץ' ששיתף את דבריו של שיקלי בחשבון האישי שלו.

מרבית המגיבים לציוץ של שיקלי העלו בפניו את אותה השאלה: אם שיקלי מתבטא כך נגד ח"כ מראענה, מדוע הוא נכון לשבת יחד איתה באותה הממשלה?

אך בימינה נותרים עם פיות סגורים, כשרחשי הלב של חברי המפלגה יישארו סתומים, ללא הצהרות גלויות מה לדעתם הממשלה שנכון להקים, לא מן הנמנע שעוצר הראיונות נעשה במטרה להסתיר את הסדק שככל הנראה מתחיל להיפתח בקרב נציגי מפלגת ימינה, שאינם שבעי רצון מהחברים הפוליטיים החדשים שלהם