מתיישבים בשמעון הצדיק סובלים מטרור: המשטרה מזלזלת בנו

תושבי שכונת שמעון הצדיק מתלוננים על אלימות מצד התושבים הערבים ומנגד, על זלזול בטיפול המשטרה לפניותיהם. ח"כ יוסף טייב פנה לשר אוחנה: "להנחות את הדרג הפיקודי במשטרה לטפל ברצינות בדברים הקשים "

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 28/04/21 09:46 טז באייר התשפא

מתיישבים בשמעון הצדיק סובלים מטרור: המשטרה מזלזלת בנו
הפגנה נגד כניסת משפחות יהודיות לאזור שייח' ג'ראח לפני שבועיים, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

מזה שנים רבות מתגוררות 20 משפחות יהודיות במתחם שכונת שמעון הצדיק ובליבה, קבר שמעון הצדיק, אותו פוקדים אלפי מתפללים מידי יום. במהלך החודש האחרון בעקבות שורה של פסקי דין לטובת המתיישבים ולקראת פינוי של עשרים משפחות ערביות בשכונה, החלו הפגנות מחאה של אנשי שמאל ותושבים ערבים בשכונה בכל יום שישי בשעות אחר הצהריים. 

תושבי השכונה נוהגים לשהות בבתיהם בשעות אלו על מנת להימנע מחיכוך עם המפגינים. ביום שישי האחרון חצו המפגינים את גבולות חופש הביטוי וגרמו במכוון נזק לרכבי התושבים שחנו בכניסה לאחד המתחמים. 

פניות התושבים למוקד 100 כמו גם לתחנת שלם ישירות נענו בהתחמקות ובכך ש"אין לנו כוחות" 
למותר לציין כי במהלך ההפגנה נכחו שוטרים רבים ואחד השוטרים אף הוכה בידי מפגינים ונחלץ על ידי חבריו תוך שהתוקף בורח. אולם כאמור גילתה המשטרה אוזלת יד ולא פעלה בהתאם לדין במטרה לשמור על הסדר הציבורי. 

בד"כ מסתיימות ההפגנות לאחר שעתיים שלוש, אך לא כך בשבת האחרונה. מתפללים שעשו דרכם משכונות בית ישראל ושמואל הנביא לתפילה בקבר שמעון הצדיק הוכו והוברחו. בשעת לילה החלו יידוי אבנים לעבר בתי התושבים, פנייתם למוקד 100 נענתה באמירה "תמתינו". ידויי האבנים המשיכו ופגעו ברכבים, אך לטענת התושבים - המשטרה נעלמה. לאחר שעה וחצי מהשיחה למוקד המשטרה הגיעה למקום ניידת ואמרה לתושבים כי "אין לנו מה לעשות... תרשמו תלונה 3310". 

ח"כ יוסף טייב מסיעת ש"ס פנה לשר לבטחון הפנים אוחנה, וציין כי תושבי השכונה הסמוכה לקבר שמעון הצדיק "סובלים בשבועיים האחרונים מהפגנות בשכונה בשל פסיקות בתי המשפט לפינוי פולשים ערבים ולקראת כניסת משפחות יהודיות נוספות". בפנייתו ציין ח"כ טייב כי ההפגנות התגברו בסוף השבוע האחרון והפכו לאלימות קשה, וכי הוא מקבל פניות רבות של מתפללים שהותקפו באלימות מילולית ופיזית בעת שעשו דרכם לתפילה בקבר שמעון הצדיק.

"לאור כך, גם בתי השכונה היהודית הותקפו, ונגרם נזק כבד לרכבים מאבנים אשר הושלכו על הבתים והרכבים ללא רחם. הפונים ללשכתי התלוננו כי תלונות רבות שהגיעו למשטרה טופלו בעצלתיים, והמשטרה מתעכבת בהגעה לאירועים וכן על זלזול מצד מוקדני המשטרה וכדו'". לסיום הוא כתב: "אבקש מכבודו להנחות את הדרג הפיקודי במשטרה לטפל ברצינות בדברים הקשים האמורים במכתבי זה, ובמקביל להקים ועדה לבחינת תלונות אלו. כמו כן, אבקש מכבודו לפעול לתגבור האבטחה באזור".

צילום: ללא


שכונת שמעון הצדיק היא שכונה בצפון ירושלים הסמוכה למערת שמעון הצדיק ולשכונת נחלת שמעון. השכונה הוקמה בשנת 1890, ונעזבה במהלך מלחמת העצמאות. בראשית שנות ה-2000, לאחר מאבק משפטי ממושך, התיישבו באזור, שנמצא בשולי השכונה הערבית שייח' ג'ראח, תושבים יהודים וכיום מתגוררים כ-20 משפחות יהודיות בשכונה. 

לפני כשנתיים וחצי פסק בית המשפט העליון כי משפחות פלשתיניות שגרות בשכונת שמעון הצדיק בירושלים על קרקע יהודית צריכות לפנות את בתיהן. בעניין שאלת הבעלות על הקרקע, התושבים הערבים מעלים כבר למעלה מ-20 שנה טענות שונות בפני שופטים שונים, ולמעלה מ-30 שופטים קבעו כבר בערכאות שונות ובאופן ברור כי הקרקע היא בבעלות יהודים. 

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן