פרופ' גרוטו משדר אופטימיות: "לא בטוח שנצטרך חיסון שלישי בקרוב"

המשנה למנכ"ל משרד הבריאות לשעבר, אומר כי מידע המצטבר אט אט "מצביע על כך שהחיסון אפקטיבי לאורך זמן". למרות ההתפרצות האדירה בהודו הוא אומר: "הייתי מאפשר לישראלים בהודו לחזור למולדת"

חדשות כיפה חדשות כיפה 27/04/21 10:08 טו באייר התשפא

פרופ' גרוטו משדר אופטימיות: "לא בטוח שנצטרך חיסון שלישי בקרוב"
פרופסור איתמר גרוטו, צילום: דוברות הכנסת, עדינה וולמן

פרופסור איתמר גרוטו, לשעבר מנכ"ל משרד הבריאות, אמר הבוקר כי כלל לא בטוח שנצטרך לקבל מנה שלישית של חיסון הקורונה, וזאת בניגוד לדברים שנאמרו בימים האחרונים, כי מנת חיסון נוספת תיתנן בקרוב. "לא בטוח שנצטרך חיסון שלישי בקרוב - מצטבר ידע שמצביע על כך שהחיסון אפקטיבי לאורך זמן. ובאופן כללי - העיקרון מספר אחת ברפואה הוא לא להזיק", אמר גרוטו באופטימיות בראיון לגל"צ.

350,000 נדבקים ביום | משרד הבריאות שוקל להפסיק את הטיסות להודו

הודו חווה בימים האחרונים התפרצות מחודשת ואדירה של נגיף הקורונה הקטלני, ו-350,000 נדבקים בנגיף בכל יום. גרוטו אמר כי על אף המצב הקשה במדינה האסייתית,  "הייתי מאפשר לישראלים בהודו לחזור למולדת. המחויבות שלנו כמדינה היא להחזיר אותם הביתה והמחויבות שלהם כאזרחים היא לשמור על הבידוד".

נזכיר כי בשבוע שעבר משרד הבריאות הוציא אזהרת מסע לשבע מדינות, אחת מהן היא הודו. במשרד ממליצים לכלל הציבור, כולל המחוסנים והמחלימים, שלא לצאת מגבולות ישראל בעת הזאת, ודגש מיוחד ניתן לאותן שבע מדינות, אך ההתפרצות החמורה ביותר של הנגיף הקטלני נמצאת בהודו. "גם מחוסנים או מחלימים עלולים להדבק בגרסאות חדשות של הנגיף באזורי ההתפרצות, ובכך לסכן לא רק את עצמם ואת הקרובים אליהם, אלא את המדינה כולה", נכתב בהודעת המשרד.

בתום דיון מורכב בין גורמי המקצוע במשרד הבריאות וברשות שדות התעופה, החליטו גורמים מקצועיים להמליץ על עצירת הטיסות מהמדינה המוכה, ובכך להפחית את הסכנה של הכנסת הווריאנט ההודי לישראל. בכיר במשרד הבריאות אמר אתמול כי במשרד ממליצים לנסות יחד עם רשות שדות התעופה ורשות האוכלוסין לפקח גם על טיסות שאינן ישירות מהודו, שכן מדובר ברובן המכריע של הטיסות. כמו כן, משרד הבריאות ימליץ ככל הנראה כי ישראלים מחוסנים ומחלימים המגיעים מהודו, ייכנסו לבידוד.

לאחר פרסום ההודעה, ערך מנכ"ל משרד הבריאות, פרופסור חזי לוי תדריך עיתונאים, והסביר: "אנחנו לומדים עליו, בהודו יש תחלואה רבה מאוד, בעיקר בדרום המדינה. רבים מהם חלו בשל הווריאנט ההודי. עדיין לא ידוע על השפעת החיסון עליו או עמידותו. אנחנו מרגישים לא נוח עמו, כי הוא מכיל מוטציות כאלו שיכולות להיצמד טוב יותר לתא האדם - והחיסון נגדו יכול להיות פחות יעיל, מה שיגרום לירידה של החיסון כנגדו".


(נתניהו: "במוקדם או במאוחר נצטרך חיסון נוסף")