סקר חדש: בבחירות ישירות נתניהו ולפיד צמודים

במקרה שרק יו"ר הליכוד ויו"ר יש עתיד יתמודדו אחד נגד השני, ההכרעה היא בהפרשים קטנים ביותר, כרגע לטובת נתניהו. מנגד המפלגה שמצביעיה הם הנאמנים ביותר להחלטתם הם מצביעי יש עתיד, בתקווה חדשה הנטישה הגדולה ביותר

עדיאל שביט עדיאל שביט, חדשות כיפה 25/04/21 19:03 יג באייר התשפא

סקר חדש: בבחירות ישירות נתניהו ולפיד צמודים
קרב צמוד. נתניהו ולפיד, צילום: Israel Sellem/POOL/Flash90

זמן המנדט של ראש הממשלה, בנימין נתניהו, הולך ואוזל ו-9 ימים מפרידים בינו ובין היכולת להרכיב ממשלה. נתניהו יקווה כי בזמן שנותר לו יצליח להשיג עריקים לממשלתו, או שיצליח להעביר את החוק של בחירה ישירה. בסבב הקודם ארבעה אנשים הראו נכונות לכבוש את כס ראשות הממשלה והם נתניהו, יאיר לפיד, נפתלי בנט וגדעון סער.

לפי התוצאות של סבב הבחירות האחרון נראה כי נתניהו העומד בראש המפלגה הגדולה ביותר, הוא גם מי שככל הנראה יזכה במידה של בחירות ישירות. סקר דיירקט פולס עבור חדשות 12 נראה הערב (א') כי ניצחון לנתניהו אינו בטוח בוודאות. לפי הסקר אם יעשו בחירות ישירות לראשות ממשלה ויהיו רק שני מועמדים - נתניהו מול לפיד, הקרב בין השניים צמוד מאוד. לפי הסקר נתניהו הוא המנצח אך מדובר בהפרש קטן מאוד שבמצב אמת יכול להשתנות בקלות. תוצאות הסקר הן 46.9% יצביעו לנתניהו מול 43.6% עבור לפיד, התוצאות יהיו אחרות במידה ויהיו עד מועמדים כמו בנט וסער שינגסו בעיקר מלפיד.

בדיקה נוספת שנערכה בסקר היא במידה ויהיו בחירות חמישיות ממש, האם המצביעים ימשיכו להצביע למפלגה שהצביעו קודם. הסקר נעשה מול ארבעת המפלגות שטענו לתפקיד ראש הממשלה והן: הליכוד, יש עתיד, ימינה ותקווה חדשה אך גם הציונות הדתית מכמסה לסקר. לפי הסקר ביש עתיד יש את הנאמנות הגדולה ביותר ו-98% ממצביעי המפלגה הודיעו כי לא ישנו את הצבעתם גם בבחירות הבאות. אחריהם מגיע הליכוד עם תמיכה מכובדת גם כן של 90%, הציונות הדתית זוכה לתמיכה מכובדת של 77% מהמצביעים שהודיעו כי לא ישנו את הצבעתם. מי שנמצאים במקומות הנמוכים הן ימינה עם תמיכה חוזרת של 69% מכלל מצביעי המפלגה, ותקווה חדשה נמצאת בסוף עם הצבעה נאמנה רק של 56%.

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן