הרב חיים נבון: למען השכנות הטובה - צריך לחזור לבית הכנסת

למרות ההקלות בהנחיות, בתי הכנסת נותרו מאחור, ועדיין לא מאפשרים כניסת ילדים, דבר שגורם לרבים להמשיך ולהתפלל במנייני רחוב. הרב חיים נבון אומר כי הדבר מפריע גם לשכנים וטוען: "הקניונים פתוחים, כולם חוגגים, ורק בתי הכנסת עדיין תחת מגבלות חמורות - אנחנו וילדינו צריכים מקום להתפלל, ולהיות שכנים טובים"

ישי אלמקייס ישי אלמקייס, חדשות כיפה 26/04/21 12:00 יד באייר התשפא

הרב חיים נבון: למען השכנות הטובה - צריך לחזור לבית הכנסת
הרב חיים נבון, צילום: יונתן זינדל/פלאש 90

מתגברים הקולות בציבור הדתי הקוראים להקלה בהנחיות גם בבתי הכנסת, כאשר למרות גל הקלות שאישר אתמול (א') שר הבריאות יולי אדלשטיין, בהם ביטול מגבלות התפוסה, התנאים לפעילות והכנסת מזון במקומות הפועלים על פי התו הירוק, וכן מעבר לפעולה באטרקציות במבנה, בריכות שחייה וחדרי כושר על פי תו סגול ולא על פי תו ירוק.   

הבוקר (ב') כתב הרב חיים נבון, בחשבון הפייסבוק שלו כי פנה אליו אדם שסיפר על שכנו החילוני שהתלונן באוזניו על קיום המניינים בשטח הציבורי: "שנה שלמה הבנתי שאין ברירה ואתם חייבים להתפלל ברחוב. אבל נגמרה הקורונה, בתי הכנסת פתוחים, יש תפילות בפנים או בחוץ; עכשיו אתם מתפללים פה רק כי זה יותר נוח לכם. אני לא רוצה להיכנס לעימותים, אבל תגלו התחשבות גם אתם, ותחזרו לבית הכנסת". 

בית כנסת באפרת

בית כנסת באפרת. עדיין לפי תו ירוק. צילום: Gershon Elinson/Flash90

"בזכות הסיפור הזה", מספר הרב נבון, "הבנתי פשט חדש בדברי חז"ל במסכת ברכות: 'כל מי שיש לו בית הכנסת בעירו ואינו נכנס שם להתפלל - נקרא שכן רע'. עד עכשיו הבנתי שהוא נקרא שכן רע לקדוש ברוך הוא; ועכשיו הבנתי: לפעמים הוא עלול גם להיות שכן לא מצטיין לבני אדם. הגיע הזמן לחזור".

"הגיע הזמן לחזור ולפתוח את בתי הכנסת. הקניונים פתוחים, כולם חוגגים, ורק בתי הכנסת עדיין תחת מגבלות חמורות, שמקשות על הילדים להתפלל שם. בעיקר מדובר בבתי הכנסת של הציונות הדתית, שם משתדלים בדרך כלל להקפיד על ההנחיות הרשמיות. אמנם סוף עידן וכו'", אמר הרב נבון בעקיצה לאמירתו של ינון מגל וסיכם, "אנחנו וילדינו צריכים בינתיים מקום להתפלל. ולהיות שכנים טובים".

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן