במשרד הבריאות שוקלים: בדיקות קורונה בתשלום

גורמים במערכת הבריאות והאוצר, שוקלים להפריט את מערך בדיקות הקורונה לאנשים שבוחרים שלא להתחסן או שלא פיתחו סימפטומים של הנגיף. המטרה: חיסכון של מיליוני שקלים לקופת המדינה. "אנחנו לא צריכים לממן את הבדיקות לכל מי שרק יתחשק לו", אומרים במשרד הבריאות

ישי אלמקייס ישי אלמקייס, חדשות כיפה 26/04/21 08:48 יד באייר התשפא

במשרד הבריאות שוקלים: בדיקות קורונה בתשלום
בדיקות קורונה בנתב"ג, צילום: Flash90

בשבוע שעבר הכריז ראש הממשלה על כך שישראל חיסנה יותר מחמישה מיליון ישראלים בשני חיסונים, וכי מספר האנשים שלא התחסנו הולך וקטן מיום ליום. בנוסף, על פי נתוני משרד הבריאות שמתפרסמים מדי יום, בשבוע שעבר בוצעו בין 30 ל-50 אלף בדיקות קורונה ביממה, שגילו כי שיעור הבדיקות החיוביות נע בין 0.2 ל-0.4 אחוזים מכלל הבדיקות.

בעקבות זאת, שוקלים במשרד הבריאות לעשות מהלך בו מערך בדיקות הקורונה יועבר לשוק הפרטי, כדי לחסוך בעלויות, בעיקר עבור מי שאינו התחסן מבחירה או אינו מגלה סימפטומים של הנגיף. "אנחנו בוחנים את האפשרות לבדיקות בתשלום עבור אלו שלא התחסנו", אמר פרויקטור הקורונה, פרופ' נחמן אש.

ב"ידיעות אחרונות" פורסם כי אתמול התקיימה פגישה במשרד הבריאות ובנוכחות מספר גורמים מקצועיים, שנושאה היה הרצון לצמצם באופן משמעותי את מספר בדיקות הקורונה, שעל פי הערכות משרד האוצר עולות מיליוני שקלים מקופת המדינה.

 

"צריך לצמצם את מספר הבדיקות שאינן נחוצות", אומר גורם במשרד הבריאות ל"ידיעות אחרונות", שמדגיש כי במקביל להפרטת מערך הבדיקות הרגילות לבני 16 ומעלה, הבדיקות בקרב ילדים עד גיל 16 ומנועי חיסון – הבדיקות ישארו בחינם. "מנועי חיסון יוכלו להמשיך להיבדק, והאחרים יממנו זאת מכיסם. אנחנו לא צריכים לממן את הבדיקות לכל מי שרק יתחשק לו. כל בדיקה שהיא נחוצה, כל מי שהוא סימפטומטי או בא במגע עם חולה מאומת - הקופה הציבורית תממן. את האחרים לא. זה יקרה ברגע שיושלמו הליכי הרישוי של המעבדות הפרטיות".

במסמך פנימי של משרד הבריאות שעסק במהלך להפרטת מערך הבדיקות, צוין כי, "קיימת מורכבות לעקוב אחר סיבת הדיגום על מנת להחליט באם יערך במסגרת פרטית או ציבורית. לא לאפשר שימוש בבדיקה ציבורית לצרכי תו ירוק אם לא עומד בקריטריון".