הקלות נוספות: עד 500 איש בשטח פתוח, עד 50 איש בשטח סגור

שר הבריאות יולי אדלשטיין הודיע כי בכוונתו להביא לאישור הממשלה מתן הקלות משמעותיות נוספות: "מקלים על הציבור כמה שאפשר" | כמו כן סוכם על הקלות בתחום התרבות והספורט: תוגדל כמות הקהל ותחל פתיחת עולם התרבות לילדים

חדשות כיפה חדשות כיפה 25/04/21 18:53 יג באייר התשפא

הקלות נוספות: עד 500 איש בשטח פתוח, עד 50 איש בשטח סגור
שדירות ממילא בירושלים, למצולמים אין קשר לכתבה, צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

שר הבריאות יולי (יואל) אדלשטיין הודיע הערב (א') כי בכוונתו להביא לאישור הממשלה מתן הקלות משמעותיות נוספות לציבור. ההקלות יכנסו לתוקף ביום חמישי הבא, 6.5.21, ככל שמצב התחלואה ימשיך להיות נמוך. לצד זאת, במשרד הבריאות מדגישים כי עודנה קיימת החובה לעטות מסכות בחלל סגור ולשמור על מרחק של שני מטרים מאחד לשני.

על פי התכנית, אותה גיבשו בכירי משרד הבריאות, אלו יהיו ההקלות שיובאו לאישור:

1. יבוטלו מגבלות התפוסה, התנאים לפעילות והכנסת מזון במקומות הפועלים על פי התו הירוק. 

2. אטרקציות במבנה, בריכות שחייה וחדרי כושר - יפעלו בהתאם לתו הסגול ולא רק על פי התו הירוק.

3. מספר האנשים המותרים בהתקהלות יעלה: עד 500 איש בשטח פתוח, עד 50 במבנה סגור.

4. בתחבורה ציבורית תבוטל מגבלת התפוסה של 75%.

5. מגבלת התפוסה במקומות שפועלים על פי התו הסגול תהיה אדם לכל 7 מטר.

6. ילדים ומנועי חיסון יוכלו להיכנס לפעילויות תו ירוק בבדיקת PCR.

שר הבריאות אדלשטיין ברך על מצב התחלואה שמאפשר את ההקלות הנוספות: "בזכות החיסונים התחלואה בישראל הגיעה לשפל שכמותו לא היה מאז תחילת הקורונה, וזאת כאשר רוב מוחלט של המשק פתוח. במצב כזה ניתן להרחיב עוד את ההקלות על הציבור. הדאגה העיקרית שלנו היא מכניסת וריאנטים דרך נתב"ג ולכן שם לא נאפשר הקלות בשלב זה".

 

הקלות בתרבות ובספורט

שר התרבות והספורט, חילי טרופר, סיכם עם השר אדלשטיין על ההקלות הנוספות בתחומי התרבות והספורט. בין היתר, תוגדל כמות הקהל במגרשי הספורט ובאולמות התרבות וסוכם כי תחל פתיחת עולם התרבות לילדים. 

לפי המתווה שאושר, באולמות ובמגרשי ספורט לא תהיה הגבלה למספר המקומות לצופים בעלי תו ירוק, ועולם התרבות לילדים יפעל בהתאם להקלות החדשות שפורסמו כעת: במתחם סגור - תותר כניסה של עד 50 צופים ובמתחם פתוח - תותר כניסה של עד 500 צופים.

 

הופעה באצטדיון בלומפילד

הופעה באצטדיון בלומפילדצילום: Miriam Alster/Flash90



"כמו בכל פעימה, גם הפעם אנו ממשיכים בהרחבת תפוסת הקהל במגרשי הספורט ובאולמות התרבות", אמר השר טרופר. "אנו נגיע למספרים שרק לפני כחצי שנה יכולנו לחלום עליהם והכל בזכות שיתוף הפעולה הנהדר מהציבור. אנו שמחים מאוד שמשרד הבריאות נענה לדרישתנו והסיר את ההגבלה באולמות התרבות ובמגרשי הספורט על פי התו הירוק. בנוסף, אנו מתחילים בצעד ראשון ומשמעותי בעולם התרבות לילדים, וגם כאן, בדיוק כמו בתחומים האחרים - לא נעצור עד לפתיחה מלאה".