יבוטלו כל דו"חות הקורונה? במשרד המשפטים שוקלים להקל לא רק עם מפגינים

לאחר שבג"ץ הורה על ביטול הקנסות שניתנו בגין השתתפות בהפגנה, ח"כ ארבל מש"ס דרש כי גם הקנסות בגין השתתפות בתפילה יבוטלו. עקב כך, במשרד המשפטים שוקלים ביטול למפרע של כל דו״חות הקורונה שניתנו על יציאה מהבית בזמן הסגר באוקטובר

חדשות כיפה שירה שור, חדשות כיפה 25/04/21 17:25 יג באייר התשפא

יבוטלו כל דו"חות הקורונה? במשרד המשפטים שוקלים להקל לא רק עם מפגינים
צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

בתחילת החודש בית המשפט העליון פסק כי תקנת הממשלה בזמן הסגר באוקטובר להגביל השתתפות בהפגנות ל-1,000 מטרים אינה חוקית וכי כל הקנסות שהוטלו מכוח התקנה מבוטלים. ח"כ משה ארבל מש"ס פנה ליועץ המשפטי לממשלה בדרישה שגם הקנסות בגין השתתפות בתפילה יבוטלו. עקב כך, במשרד המשפטים שוקלים ביטול למפרע של כל דו״חות הקורונה שניתנו על יציאה מהבית בזמן הסגר הנידון.

בהחלטת בג"ץ לביטול הקנסות שניתנו בגין השתתפות בהפגנות בסגר השני, נכתב כי הגבלת היציאה מהבית לצורך קיום הפגנה "אינה צולחת את מבחני החוקתיות לנוכח הפגיעה החמורה בחירות ההפגנה וחופש הביטוי". בפנייתו של ח"כ ארבל למנדלבליט, נכתב כי חופש הדת והפולחן הינה זכות כבדת משקל גם היא, לצד הזכות להפגין. ח"כ ארבל מחה על כך שהחלטת בג"ץ יצרה "מצב אבסורדי לפיו אדם שנקנס בגין יציאה לתפילה נדרש לשלם את הקנס בעוד שכנו שנקנס בגין יציאה להפגנה פטור".

ארבל מבקש מהיועמ"ש "לרפא את הפגם החוקתי והמוסרי שנוצר מהפער בין החופש לממש את הזכות להפגין למגבלות על חופש הדת והפולחן ולהורות על ביטול הקנסות שניתנו בתקופת הסגר השני בגין יציאה לתפילה".

 

המכתב של ח"כ ארבל ליועמ"ש

המכתב של ח"כ ארבל ליועמ"שצילום: ללא

 

בעקבות פנייתו של ח"כ ארבל למנדלבליט ובעקבות הטענות לאפליה שהוא הציג בפנייתו, במשרד המשפטים שוקלים ביטול למפרע של כל דו״חות הקורונה שניתנו על יציאה מהבית בזמן הסגר השני במהלך חודש אוקטובר.