גדעון לוי נגד החרדים: "עתודות חדשות של התנועה הניאו-נאצית"

העיתונאי המזוהה עם השמאל גינה בחריפות את הצטרפות הצעירים החרדים לפעולות נגד הערבים בירושלים וטען כי הם משתלבים בימין הקיצוני: "ההתקפות ההמוניות על הערבים בירושלים הן מבשרות הניאו-נאציזם הישראלי"

חדשות כיפה חדשות כיפה 25/04/21 14:38 יג באייר התשפא

גדעון לוי נגד החרדים: "עתודות חדשות של התנועה הניאו-נאצית"
החלום ושברו. גדעון לוי, צילום: פלאש 90. אמיר לוי

העיתונאי המזוהה עם השמאל, גדעון לוי, גינה היום (א') בחריפות את הצטרפות הצעירים החרדים לפעולות נגד הערבים בירושלים וטען כי הם משתלבים בימין הקיצוני. בטור הדעה שלו בעיתון הארץ, התייחס לוי לאירועי האלימות בירושלים ולארגוני להב"ה ולה-פמיליה.

"הדבר הכי מפחיד ומייאש שהתרחש בימים האחרונים בירושלים אינו הפוגרומים בפלסטינים. הם היו כמובן מפחידים ומייאשים עד בלי די, אבל הדבר הכי מפחיד ומייאש הוא החידוש בזהות תוקפיהם. אל הפלנגות של להב"ה, המיליציות של לה־פמיליה ובריוני הגבעות, נוספו החרדים. בא לשכונה בחור חדש והוא מפחיד יותר מכל קודמיו", כתב לוי.

"הפורעים בשטריימל", כך כינה לוי את הצעירים החרדים שהצטרפו למהומות, וטען כי להצטרפותם לימין הקיצוני יכולה להיות השפעה גדולה בעתיד. "החרדים הם העתודות החדשות של התנועה הניאו־נאצית המתפתחת בישראל, והם מבטיחים עתיד גדול לבצלאל סמוטריץ' ולאיתמר בן גביר. בלי החרדים השניים היו קוריוז". בהמשך הוסיף: "זה מפחיד כי החרדים הם רבים וזה מייאש כי פעם היה רוב חרדי אחר, שרחשתי לו כבוד וגם ידעתי שנפל קורבן לרדיפות ולנידוי".

לדבריו של העיתונאי מהשמאל, הצטרפות החרדים לימין הקיצוני קשור לישובים החרדים שנבנו בשנות ה-90: "הם הוכיחו שאי אפשר לעבור לגור על אדמות פלשתיניות מנושלות ושדודות בלי לשנוא את בעליהן. הם התיישבו בגדה הפלסטינית והשתלבו להפליא בנוף האפרטהייד שמסביבם. הם הפכו לשונאי ערבים ולתומכי הימין הקיצוני. הדרך משם ועד להשתתפות בפוגרומים הייתה קצרה".

בסיום דבריו הצדיק לוי את האלימות הערבית בירושלים. "המוצדקת והמאופקת שבמעשי ההתנגדות האלימה לעוולות, והיא באה בתגובה ישירה להתעללות המתמשכת של המשטרה בפלשתינים בירושלים ולפוגרומים שעשו בהם אנשי הימין הקיצוני... ההתקפות ההמוניות על הערבים בירושלים הן מבשרות הניאו־נאציזם הישראלי. מצעדי הפחדה, מכות, הצתות, ביזה וקריאות מוות, כך בדיוק נראה ניאו־נאציזם. שאלוהים ישמור עלינו מפני שליחיו החרדים שהצטרפו לחגיגה".