עשרות רקטות נורו מעזה לישראל | נתניהו: "הנחיתי להיערך לכל תרחיש"

ראש הממשלה קיים הערכת מצב ביטחונית עם ראשי מערכת הביטחון והתייחס לשיגור עשרות הרקטות מרצועת עזה לעבר יישובי דרום הארץ, וגם למצב האלימות בירושלים: "אנחנו רוצים קודם כל להבטיח חוק וסדר. אני קורא להרגעת הרוחות מכל הצדדים"

חדשות כיפה חדשות כיפה 25/04/21 07:56 יג באייר התשפא

עשרות רקטות נורו מעזה לישראל | נתניהו: "הנחיתי להיערך לכל תרחיש"
נתניהו, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

שבת לא רגועה עברה על תושבי עוטף עזה, לאחר שזוהו 36 שיגורים מרצועת עזה לעבר שטח ישראל במהלך ליל שישי. לוחמי ההגנה האווירית ומערכת כיפת ברזל יירטו שישה שיגורים. בתגובה לירי משטח הרצועה, צה"ל תקף יעדי טרור של ארגון הטרור חמאס.

בקבוקי תבערה, זיקוקים והבערת צמיגים: הפרות סדר בקלנדיה | צפו

אמש (ש') שוגרו רקטות נוספות, ואחת מהן התפוצצה נפלה בשטח הרצועה סמוך לגדר. במקביל, מאות פלשתינים תושבי הרצועה הפגינו במרחק של כ-200 מטרים מגדר הביטחון והבעירו צמיגים, בצה"ל הגיבו באמצעים לפיזור הפגנות.

המועצות האזוריות אשכול ושדות נגב פרסמו הודעות עדכון לתושביהן, בהן נכתב כי בשלב זה הלימודים יתקיימו היום כסדרם, וכי ההחלטה התקבלה לאחר התייעצויות עם גורמי הביטחון.

ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס אמש לירי מרצועת עזה, ואמר: "סיימתי לפני כשעה הערכת מצב ביטחונית עם שר הביטחון, שר הבט"פ, הרמטכ"ל, ראש השב"כ ומפכ"ל המשטרה. מול רצועת עזה - הנחיתי להיערך לכל תרחיש.

על אירועי האלימות הערבית בירושלים בהם הותקפו יהודים, ועל קריאות ה"מוות לערבים", מצד היהודים, אמר נתניהו: "אנחנו רוצים קודם כל להבטיח חוק וסדר. אנחנו שומרים על חופש הפולחן כמו כל שנה, לכל התושבים וגם לכל המבקרים בירושלים. אנחנו דורשים כרגע את מילוי החוק ואני קורא להרגעת הרוחות מכל הצדדים".

גם יו"ר ימינה, ח"כ נפתלי בנט הגיב לאירועים האחרונים בירושלים ועזה: "מחבלי עזה משתוללים בירי נגד תושבי הדרום. פורעים ערבים מבצעים פוגרום ביהודים בלב בירתנו ירושלים. לא בשביל זה הקמנו מדינה. על ממשלת ישראל לפעול מיד בכל הכלים בכדי להעניק ביטחון לאזרחי המדינה".