שבת לא שקטה בדרום: שיגורים מרצועת עזה - צה"ל תקף יעדי חמאס

36 רקטות שוגרו מרצועת עזה לעבר ישראל במהלך ליל שישי - אין נפגעים ולא נגרם נזק. בתגובה תקף צה"ל מספר יעדי חמאס ברחבי הרצועה בירי טנקים וחיל אוויר. הרמטכ"ל דחה את נסיעתו לארצות הברית והנחה את צה"ל להיערך להסלמה

חדשות כיפה חדשות כיפה 24/04/21 20:07 יב באייר התשפא

שבת לא שקטה בדרום: שיגורים מרצועת עזה - צה"ל תקף יעדי חמאס
ירי מרצועת עזה. ארכיון, צילום: פלאש 90. מנדי הכטמן

שבת לא רגועה עברה על תושבי עוטף עזה, לאחר שזוהו 36 שיגורים מרצועת עזה לעבר שטח ישראל במהלך ליל שישי. לוחמי ההגנה האווירית ומערכת כיפת ברזל יירטו שישה שיגורים. בתגובה לירי משטח הרצועה, צה"ל תקף יעדי טרור של ארגון הטרור חמאס.

הירי החל בערב שבת, בשעה 23:00, ונמשך עד שעות הבוקר המוקדמות,  כאשר בסך הכל נורו 36 רקטות מרצועת עזה לשטח ישראל - שלוש מהן נפלו בשטחי המועצות האזוריות שער הנגב ואשכול מבלי לגרום לנפגעים, שישה יורטו בידי מערכת כיפת ברזל והיתר נפלו בשטחים פתוחים.

דובר צה״ל מסר כי מטוסי קרב וכלי טיס של צה״ל תקפו תשתיות תת קרקעיות ומשגרי ירי תלול מסלול של ארגון הטרור חמאס ברצועת עזה. התקיפות בוצעו בתגובה לירי הרקטות ששוגרו מרצועת עזה לעבר שטח ישראל מוקדם יותר הלילה.

ההערכת המצב של הרמטכ"ל אביב כוכבי עם ראשי צה"ל ומערכת הביטחון

ההערכת המצב של הרמטכ"ל אביב כוכבי עם ראשי צה"ל ומערכת הביטחוןצילום: דובר צה"ל

הרמטכ"ל אביב כוכבי קיים הערכת מצב מבצעית בעקבות הירי לעבר שטח ישראל, ובהשתתפות סגן הרמטכ"ל, ראש אגף המבצעים, מפקד פיקוד הדרום, מפקד פיקוד העורף, ראש אגף המודיעין ונציגיו, מפקד חיל האוויר, מפקד פיקוד המרכז, מפקד חיל הים, מתפ״ש, נציגי משטרת ישראל, שב״כ והמל״ל ומפקדים נוספים.

בהערכת המצב הנחה הרמטכ״ל על שורת צעדים ותגובות אפשריות והערכות להסלמה. לאור האירועים וההתפתחויות הצפויות, החליט הרמטכ״ל לדחות בשלב זה את נסיעתו לארצות הברית.

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן