בג"ץ ביקר בחריפות את היועמ"ש על דחיית מינוי שר משפטים

שופטי בית המשפט העליון ביקרו את עמדתו של מנדלבליט על שביקש לדחות לחודש מאי את הדיון בנושא מינוי שרים, ובייחוד שר המשפטים | הנשיאה חיות: "אתם מסכנים את הציבור"

חדשות כיפה שירה שור, חדשות כיפה 22/04/21 14:07 י באייר התשפא

בג"ץ ביקר בחריפות את היועמ"ש על דחיית מינוי שר משפטים
מנדלבליט, צילום: דוברות הכנסת, איציק הררי

שופטי בית המשפט העליון, הנשיאה אסתר חיות, ניל הנדל ועוזי פוגלמן, ביקרו היום (ה') את עמדתו של היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, שביקש לדחות לחודש מאי את הדיון בנושא מינוי שרים, ובייחוד שר המשפטים. הביקורת החריפה של שופטי בג"ץ מגיעה על רקע השינוי שיחל היום בדיונים בבתי משפט, בהיעדר שר משפטים, המחייב הבאת אסירים ועצורים לבתי המשפט, וביטול האפשרות לקיים דיונים מרחוק באמצעות שיחת וידאו.

"יש חוות-דעת רפואית שאומרת שאי-אפשר לחזור למצב של הבאת עצורים ואסירים לבתי משפט כי רק 9% מהם מחוסנים. אתם מסכנים את הציבור", אמרה הנשיאה חיות לנציגת המדינה ממחלקת הבג"צים, עו"ד מוריה פרימן.

השופט פוגלמן הוסיף לדברי הנשיאה: "צריך להתכנס להחלטה. המכתב שלכם מדיר שינה. אי-אפשר להשאיר את זה פתוח". גם השופט הנדל הצטרף לביקורת. "יש סיכון בריאותי", אמר. "מה יהיה בשבוע הזה? ייגרם הרבה נזק". 

במהלך הדיון, נציגת המדינה הודיעה לשופטים כי ״ראש הממשלה בנימין נתניהו קיים התייעצות עם השר לביטחון הפנים ועם שר הבריאות וביקש לעדכן את שופטי בג"ץ בתוך שלוש שעות".

הדיון מתקיים בעקבות עתירות של התנועה לאיכות השלטון והתנועה לטוהר המידות, הדורשות לחייב את הממשלה למנות שרים במינוי קבע, ובראשם שר משפטים. עו"ד אביה אלף מהתנועה לטוהר המידות אמרה: "כרגע העצורים והאסירים יכולים להגביר את התחלואה ומהווים מחולל הדבקה גדול בגלל אי-מינוי שר משפטים".