אלו המקומות בהם תוכלו להדליק מדורות בל"ג בעומר

בגלל עומס חום קיצוני הצפוי בל"ג בעומר, נציב כבאות והצלה אסר על הדלקת מדורות בכל הארץ למעט אזורים בשטח פתוח שהוכשרו על ידי הרשויות המקומיות למטרה זו | איפה מותר להדליק בכל עיר?

חדשות כיפה שירה שור, חדשות כיפה 22/04/21 13:08 י באייר התשפא

אלו המקומות בהם תוכלו להדליק מדורות בל"ג בעומר
מדורת ל"ג בעומר. אילוסטרציה, צילום: פלאש 90

אחרי שבשנה שעברה לא ניתן היה להדליק מדורות בל"ג בעומר בכלל, השנה הירידה בתחלואת הקורונה מאפשרת לחגוג, אך עם הגבלות מסוימות של מזג האוויר. בגלל עומס חום קיצוני הצפוי הערב (ה') בל"ג בעומר, והחשש מדליקות, נציב כבאות והצלה אסר על הדלקת מדורות בכל הארץ, מיום ג' 27 באפריל, 2021 (ט"ו באייר, התשפ"א) שעה 8:00 ועד ליום א' 2 במאי, 2021 (כ' באייר, התשפ"א) שעה 20:00. 

צו האיסור להדלקת מדורות תקף בכל רחבי הארץ למעט אזורים שהוכשרו למטרת הדלקת מדורות והבערות אש בשטח פתוח על ידי הרשויות המקומיות, וקיבלו אישור של הרשות הארצית לכבאות והצלה. בנוסף, גם באזור שמדרום לקו הגיאוגרפי של כביש 25 (כביש נחל עוז-צומת הערבה) ניתן יהיה להדליק מדורות.

עם זאת, לגבי קבר רבי שמעון בר-יוחאי בהר מירון, שבו נחגגת ההילולה ההמונית בל"ג בעומר, התנאים לא תקפים וייקבעו תנאים מיוחדים על ידי מפקד מחוז צפון. 

 

צילום: ללא

 

הרשויות והמועצות המקומיות הודיעו על האזורים היעודיים להדלקת מדורות השנה, כך שיתאפשרו באופן בטוח ויהיו מוכשרים כראוי לחגיגות. עם זאת, ברבות מהרשויות מציעים פעילויות אלטרנטיביות אחרות, שהן פחות מסוכנות לסביבה וכמובן, פחות מזהמות.

כך למשל, בירושלים הוכשרו בכל שכונה שטחים להדלקת מדורות, אך העירייה קראה לתושבים להסתפק במדורות קטנות. בתל אביב הוכשרו שלושה מקומות ייעודיים להדלקת מדורות, ולצד זאת העירייה מעודדת את התושבים דווקא לא להדליק מדורות ולבחור בפעילויות אלטרנטיביות דוגמת סיורי עששיות וצפייה בכוכבים במוקדי טבע, הכנת מדורה חלופית עם מנורות לד, פעילות לילדים של הכנת חץ וקשת מחומרים ממוחזרים ועוד.

בגבעתיים החליטו לאפשר הדלקת מדורות אקולוגיות בשלושה אתרים בעיר, כך שמותר להדליק מדורות רק בחצאי חביות מעץ טבעי בלבד. ברמת גן יותרו מדורות בשני מקומות מוסדרים בלבד, ולצד זאת, העירייה מציעה פעילויות חלופיות לכל המשפחה, כגון כניסה מוזלת לבריכות, סיורי ספארי לילה ועששיות, כניסה חופשית למתחם באולינג חדש ומופעי ג'אגלינג, וסדנאות בשכונות העיר.

 

צילום: shutterstock

 

בפתח תקווה הוחלט שלא יתקיימו כלל מדורות ותתבצע אכיפה בהתאם, וכך גם בגני תקווה שבה יתקיימו בכמה מהפארקים הציבוריים פעילויות לכל המשפחה ומופעי קרקס. בכפר יונה הוכשרו כמה מתחמים להדלקת מדורות לאחר שבסקר בעמוד הפייסבוק העירוני תמכו בכך יותר מ־50% מהתושבים, ומתחמים דומים הוכשרו גם בהוד השרון.

ברעננה, הרצליה, כפר סבא והמועצה האזורית עמק חפר ביקשו מהציבור להימנע מהדלקת מדורות ומציעים שלל פעילויות חלופיות ביניהן סיורי עששיות, סיורי עטלפים, פתיחה לילית של בריכות עירוניות ומזרקות מים, ושל מתקני ספורט עירוניים. גם בחיפה, בקריית ביאליק, ובקריית מוצקין הוכשרו שטחים ייעודיים למדורות.

בערבה התיכונה יעשו מדורה מרוכזת בכל יישוב, בדימונה ובבאר שבע מאושרת הדלקת מדורות רק במקומות שיועדו לכך, ואילו בערד לא פורסמה כל הגבלה בנושא. במועצה האזורית שומרון הכשירו מקומות מאושרים לקיום המדורות, ואילו במועצה האזורית בקעת הירדן, בניסיון לצמצם את מספר המדורות, הותר לקיים אותן רק על מגרשי חול וכורכר. במועצות גוש עציון, הר חברון ובנימין אין הגבלות מלבד הוראות הבטיחות של כיבוי אש.